Modellemeye dayalı fen öğretiminin ortaokul öğrencilerinin fen kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirmelerine ve fen kaygılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın adı Modellemeye Dayalı Fen Öğretiminin Ortaokul Öğrencilerinin Fen Kavramlarını Günlük Yaşamla İlişkilendirmelerine ve Fen Kaygılarına Etkisi olup İlköğretim Anabilim Dalı'nın Fen eğitimi programına dahil olarak Doç. Dr. Mustafa Doğru danışmanlığında Canser Gül Güldal tarafından 2017-2018 eğitim- öğretim yıllarında yazılmıştır. Çalışmanın amacı ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersi Dünyamız, Ay ve Yaşam Kaynağımız Güneş ünitesinde Modellemeye dayalı fen öğretimi anlayışı esas alınarak hazırlanmış ders planları ile mevcut öğretim programına göre düzenlenmiş ders planlarının bir hafta pilot çalışma ve ardından 8 hafta boyunca uygulanarak öğrencilerinin fen kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirmelerinde ve fene yönelik kaygılarında farklılık olup olmadığını incelemektir. Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılında Antalya ili muratpaşa ilçesinde resmi bir ortaokulun 6A ve 6C sınıflarında bulunan toplam 65 öğrencisine uygulanan bir çalışmadır. Çalışmada 6A grubu deney grubunu, 6C grubu kontrol grubunu temsil etmektedir. Çalışmada deney ve kontrol grupları tam olarak rasgele dağılım ile yerleştirilmediğinden nicel boyutunda yarı deneysel desenin ön test- son test eşitlenmemiş kontrol gruplu yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın nitel boyutunda ise fenomenolojik yaklaşım esas alınmıştır. Çalışmanın nicel boyutunda veri toplama aracı olarak öğrencilerin fene yönelik kaygılarını ölçmek amacıyla Güzeller ve Doğru tarafından geliştirilen Fen Kaygı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda veri toplama aracı olarak öğrencilerin fen kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirme becerilerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen 10 adet açık uçlu soru kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen nicel verilerin analizi tek faktörlü kovaryans analizi (ANCOVA) ile yapılmıştır. Nitel veriler ise fenomenolojik yaklaşıma göre hem betimsel hem de içerik olarak analiz edilmiştir.Araştırma nicel bulgularında fene yönelik kaygı düzeyleri arasında kontrol ve deney grupları arasında bir farklılık olmadığı, nitel bulgularında ise fen kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyleri açısından deney ve kontrol grupları arasından farklılık olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Modelleme, Günlük Yaşam, Kaygı, Fen Kavramları The name of this study is Modeling-based Science Teaching and its Effect, the way science concepts or concerns connect to daily life of middle school students aged 12-16 and how science affects young learners. This thesis was prepared by Canser Gül Güldal under the supervision of Associate Professor Mustafa Doğru in the academic year 2017-2017 of the Science Education Program of Primary Education Department. The purpose of this study, for the 6th grade students' Science Class, that is the ''Month and Life of our Solar System''is to prepare lesson plans about the understanding of science teaching based on modeling as well as arranging them according to the current teaching program so that 1 week students would apply a pilot study and by the end of the following 8 weeks students would be able to realise whether they closely relate to the topic or notice any difference regarding their daily routines.The research is applied to a total of 65 students of classes 6A and 6C, data taken from a middle school located in Muratpaşa, Antalya during the academic year of 2016-2017. In this research, 6A represents the experimental group while 6C represents the controlling group. Since these groups (experimental and controlling) are not placed in random distribution, the pre-test/ post-test unequal control group method of quasi-experimental design is applied in the quantitive dimension. In qualitative aspect of the work, phenomenological approach is taken as basis. As a means of collecting data on the quantitive aspect of the study, the Science Anxiety Scale developed by Güzeller and Doğru was used to measure the students concern about the science fiction. Ten quantitive open-endend questions developed by the research were used to determine students ability to associate science with everyday life as a qualitative data collection tool. Analysis for the quantitive data obtained from the study was done by single factor coveriance analysis (ANCOVA). On the other hand, qualititive data was analyzed both descriptively and contexctually according to the phenomenological approach. As a summary, no difference was found between the experimental and controlling group in the level of anxiety in terms of quantitive results. Whereas, in terms of qualitative results, the levels of association of science concepts with daily life, were different between experimental and controlling groups. Keywords: Modeling, Daily Life, Anxiety, Science Concepts
Collections