7. sınıf öğrencilerinin öz düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançları ile matematik kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZKara, Havva, `7. Sınıf Öğrencilerinin Öz Düzenleme Stratejileri ve Motivasyonel İnançları ile Matematik Kaygıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi`, Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale, 2019.Bu araştırma 7. sınıf öğrencilerinin öz düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançları ile matematik kaygıları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. İlişkisel tarama modelinin uygulandığı araştırmada, Pintrinch ve De Groot (1990) tarafından geliştirilen Üredi (2005) tarafından Türkçe'ye uyarlanan `Öğrenmeye İlişkin Motivasyonel Stratejiler Ölçeği` ve Bindak (2005) tarafından geliştirilen `İlköğretim Öğrencileri İçin Matematik Kaygı Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilere ait demografik bilgileri elde etmek için ise araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Ölçme araçları 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Kırıkkale ili Merkez ilçesinde öğrenim gören 400 yedinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır.Araştırma bulgularına göre öğrencilerin matematik kaygılarının düşük düzeyde, öz düzenleme becerilerinin, bilişsel strateji kullanımlarının, öz yeterliklerinin ve içsel değerlerinin yüksek düzeyde, sınav kaygıların ise orta düzeyde olduğu görülmüştür. Cinsiyet faktörünün öz düzenleme stratejileri üzerinde etkili olduğu ancak matematik kaygısı ve motivasyonel inançlar üzerinde etkisi olmadığı görülmüştür. Öğrencilerin matematik kaygılarının anne eğitim, baba eğitim, boş vakit değerlendirme ve sınıf mevcudu durumlarına bağlı olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı, anne meslek, baba meslek ve kardeş sayısı durumlarına göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Öğrencilerin öz düzenleme stratejileri alt boyutlarının baba eğitim, baba meslek ve boş vakit durumlarına bağlı olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı, anne eğitim, anne meslek, kardeş sayısı ve sınıf mevcudu durumlarına göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Öğrencilerin motivasyonel inançlarının alt boyutlarının anne eğitim, anne meslek, baba eğitim, boş vakit değerlendirme, sınıf mevcudu durumlarına bağlı olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı, baba meslek ve kardeş sayısı mevcudu durumlarına göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Öğrencilerin öz düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançları ile matematik kaygıları arasında ilişki olduğu görülmüştür. Matematik kaygısının öz düzenleme stratejileri ile negatif anlamlı ilişkisi olduğu tespit edilmiştir. Matematik kaygısının motivasyonel inançların alt boyutlarında öz yeterlik ve içsel değer ile negatif ilişkili, sınav kaygısı ile pozitif ilişkili olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Öz Düzenleme Stratejileri, Motivasyonel İnançlar, Matematik Kaygısı. ABSTRACTKara, Havva, `The Investigation of Relationship Between the Self-Regulation Strategies and Motivational Beliefs and Their Mathematics Anxiety of 7^th Grade of Students` M.s. Thesis, Kırıkkale, 2019.This research was conducted to investigate the relationship between the self-regulation strategies and motivational beliefs and their mathematics anxiety of 7^th grade of students. Relational scanning desing applied at this research. `Motivated Strategies for Learning Questionnaire` developed by Pintrich and De Groot (1990) and adapted into Turkish by Üredi (2005) was used to determine self-regulation strategies and motivational beliefs of the participants. `Maths Anxiety Scala for Primary School Students` which was developed by Bindak (2005) was used to determine maths anxiety of the participants. Additionally, the students personal information form that prepared by the researcher was used to obtain the demographic information about the students who participated in the research. The measuring instruments were applied to 400 7^th grade of students in Kırıkkale in 2016-2017 academic year.The findings of the study indicated that the maths anxieties low level; self regulation skills, cognitive strategy use, self efficacy and intrinsic values of the students is high level; also text anxiety of the students was medium level. Gender of students effective about their self regulation strategies but it was not effective maths anxiety and motivational beliefs. The maths anxieties of the students significantly varied in terms of the variables of mother education, father education, free time use and class size; they did not significantly vary in terms of the variables of mother job, father job and number of siblings. The sub-factor of self regulation strategies of the students significantly varied in terms of the variables of father education, father job and free time use; they did not significantly vary in terms of the variables of mother education, mother job, number of siblings and class size. The sub-factor of motivational beliefs of the students significantly varied in terms of the variables of mother education, mother job, father education, free time use, class size; they did not significantly vary in terms of the variables of father job and number of siblings. The study concluded that there was a relationship between the self regulation strategies and motivational beliefs and their maths anxieties. There was a negative relationship between the maths anxiety and self regulation strategies. There was a negative relationship between the maths anxiety and self efficacy and intrinsic values. There was a positive relationship between the maths anxiety and text anxiety.Key Words: Self Regulation Strategies, Motivational Beliefs, Maths Anxiety.
Collections