Kırsal bölge ortaokul öğrencilerinin orantısal akıl yürütme stratejilerinin materyal destekli problem çözme sürecinde incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı kırsalda öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin orantısal akıl yürütme süreçlerini incelemektir. Bu nedenle araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 2017-2018 eğitim-öğretim yılının Antalya ilinin Gazipaşa ilçesinde, bir köy okulunda öğrenim gören her sınıf düzeyinden 12 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak klinik görüşme formu kullanılmıştır. Bu kapsamda farklı düzeylerde bulunan 12 öğrenciyle klinik görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmelerde öğrencilere çeşitli problemler verilmiş ve bu problemleri materyal kullanmadan ve materyal kullanarak çözmeleri ve açıklamaları istenmiştir. Araştırmada, elde edilen veriler analiz edildiğinde materyal kullanmadan öğrencilerin duygusal cevap verme, veri ihmali, toplamsal stratejiler, içler dışlar çarpımı, denk kesir ve birim oran stratejilerini kullandıkları görülmüştür. Materyal kullanarak yaptıkları çözümlerde ise duygusal cevap verme, denk kesir ve birim oran stratejisi kullandıkları görülmüştür. En çok kullanılan stratejinin ise birim oran stratejisi olduğu belirlenmiştir. Somut materyal kullanarak problemleri çözen bazı öğrencilerin daha önce kullanmış oldukları hatalı stratejilerden vazgeçerek, birim oran ve denk kesir gibi stratejileri tercih ettikleri görülmüştür. The purpose of this research is to investigate the proportional reasoning process of students in rural areas. Therefore case study model, which is one of the qualitative research technique, was used in this research. 12 students who study in different grades in a village middle school, situated in Gazipaşa district of Antalya, participated in the research during the 2017-2018 educational year.Clinical interview form was used as a data collection tool in the research. Clinical interviews were made with 12 students who are in different levels. In these interviews various problems were given to the students and wanted them to solve these problems both by using materials and without using any materials and to explain the solutions. When the data which was obtained from the achievement test was analysed, it was observed that the students who did not use any concrete materials used emotional responding and neglected data, additive method, equivalent fractions, ratios and unit rates and cross multiplication strategies. On the other hand, students who used concrete materials used emotional responding, equivalent fractions and ratios and unit rates strategies. According to the results, it was found out that ratios and unit rates strategies are the mostly used strategy. It was also observed that students who used concrete materials while solving problems gave up the wrong methods they used before and preferred the strategies like unit rates and equivalent fractions.
Collections