Yaparak yaşayarak öğrenme yönteminin 5. sınıf öğrencilerinin astronomiye karşı tutumlarına ve fen öğrenme motivasyonlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, 5. sınıf öğrencilerinin Astronomi konularına karşıtutumları ve Fen öğrenme motivasyonlarına etkisi incelenmiştir. Araştırmanınörneklemi Akdeniz Üniversitesi içerisinde bulunan TÜBİTAK Ulusal Gözlemevinegelen Antalya ilindeki 300 tane 5. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma, iki yada daha fazla değişken arasında birlikte değişimlerini belirlemeyi amaçladığı içintarama modellerinden korelasyon türü ile basit tarama ve aynı zamanda bir öğretimyılı içerisinde tek tek Astronomiye tutumları ve Fen öğrenmeye yönelikmotivasyonları gibi değişkenlerin zamana bağlı olarak değişimleri incelendiği içintekil tarama modellerinden zamansal tarama (izleme) modelinde bir araştırmadır. Buyönüyle araştırma betimsel bir nitelik taşımaktadır.Çalışmada veri toplama aracı Türk (2015) geliştirdiği `Astronomi TutumÖlçeği` ve Dede ile Yaman (2008) geliştirdiği `Fen Öğrenme Yönelik MotivasyonÖlçeği` kullanılmıştır. Verileri SPSS programına göre hesaplamıştır. Anlamlı olupolmadığını belirlemek için Astronomiye ve Fen öğrenmeye karşı olan tutumlarındanelde edilen puanların analizi için, bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü ANOVA testikullanılmıştır. Tutumların ve motivasyonların karşılaştırılmasında Pearsonkorelasyon testi kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda, Antalya ilinde bulunan 5. sınıföğrencilerinin Astronomi tutumlarının ve Fen öğrenme motivasyonlarının olumlu vepozitif yönde geliştiği ve gelişmeye devam ettiği söylenebilir. The aim of this research is to examine the attitudes of fifth grade studentstowards astronomy lessons and their impact on science learning motivations.Thesample of the study consists of 300 fifth grade students in the province of Antalyacoming to TUBITAK Natıonal Observatory in Akdeniz University. Since theresearch aims to determine the existence of coexistence between two or morevariables, it is important to distinguish between the types of correlation from thescanning models and the simple scanning, as well as the individual attitudes towardsAstronomy and the motivations for learning science in a given academic year. This isa research in the temporal screening (monitoring) model.In the study, Astronomy Attitude Scale Y developed by Türk (2015) and ScienceLearning Motivation Scale Tut developed by Dede and Yaman (2008) were used.Calculated data according to SPSS program. Independent groups t-test and one-wayANOVA test were used to analyze the scores obtained from their attitudes towardsastronomy and science learning to determine whether they were meaningful. Pearsoncorrelation test was used to compare the attitudes and motivations. At the end of thestudy, it can be said that the astronomy attitudes and the motivation of sciencelearning in the 5th grade students in Antalya were positive and positive and theycontinued to develop.
Collections