Sınıf öğretmeni adaylarının yazma duyarlılığı ve yazma başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının demografik özelliklere (cinsiyet, üniversite ve sınıf) göre yazma duyarlılığı ile yazma başarıları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır.Bu çalışma ilişkisel tarama modelinde nicel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubu iki devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Anabilim dalı1., 2., 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören toplam 575 öğretmen adayından oluşmaktadır.Sınıf öğretmeni adaylarının yazma başarıları ile ilgili verileri yazmış oldukları yazılı metin ile yazma duyarlılığı ölçeği (YADÖ) ile toplanmıştır.Araştırma verilerinin analizine başlamadan önce kayıp değerler ve uç değerler incelenmiştir. Veri setinde kayıp değer bulunmamaktadır. Uç değer incelemeleri sonucunda 19 katılımcı veri setinden çıkarılmıştır. Araştırmanın ilk üç alt amacına yanıt aramak için katılımcıların ilgili ölçeklerden aldıkları puanlar arasındaki korelasyonlar Pearson Momentler Çarpımı korelasyon katsayısı kullanılarak incelenmiştir. Cinsiyete ve öğrenim görülen fakültelere göre farklar ilişkisiz örneklemler t testi kullanılarak, sınıf düzeyine ve yazma duyarlılık düzeylerine göre farklar tek faktörlü ANOVA kullanılarak belirlenmiştir.iiiElde edilen bulgulara göre sınıf öğretmeni adaylarının: Orta düzeyde yazma duyarlılığı ve yazma başarısına sahip olduğu, Yazma duyarlılıkları ile yazma başarıları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu; Akdeniz Üniversitesi'nde öğrenim gören sınıf öğretmeni adaylarının yazma duyarlılıkları ile artışın yazma başarıları üzerinde anlamlı ilişki olmadığı görülürken Mehmet Akif Üniversitesinde ise istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu, Yazma duyarlılık düzeylerine göre yazma başarılarının farklılaştığı, Yazma duyarlılıkları ile yazma başarısı ölçeğinin alt boyutlarından alınan puanlar arasında anlamlı bir ilişki olduğu, Yazma duyarlılıklarının ve yazma başarılarının cinsiyete göre anlamlı farklılık gösterdiği, Yazma duyarlılıklarının ve yazma başarılarının öğrenim gördükleri üniversitelere göre anlamlı farklılık gösterdiği, Yazma duyarlılıklarının sınıf düzeylerine göre anlamlı farklılık göstermediği ancak yazma başarılarının sınıf düzeylerine göre anlamlı farklılık gösterdiği sonucuna varılmıştır. The aim of this research is to determine how the relationship between writing sensitivity and writing achievement of primary school teachers differs according to demographic characteristics.This study is a quantitative study using a relational screening model. A total of 575 candidates participated in the study group, consisting of 1st, 2nd, 3rd and 4thgrade undergraduate students studying in the faculty of education of two state universities.The writing samples were collected and assessed according to criteria determined by YADÖ.Both lost values and extreme values were looked for before starting the analysis of research data. There is no missing value in the data set. 19 participants were removed from the data set as a result of the extreme value analysis. The correlations between the scores of the participants for the first three sub-objectives of the study were analysed by using the Pearson Moments Multiplication coefficient. Differences according togender and education faculties were determined using single factor ANOVA.vAccording to the findings of the class teacher candidates: There was a statistically significant realationship between writing sensitivity and writing success; There was no significant relationship between the writing sensitivities of prospective teachers at Akdeniz University and an increase in writing success, but there is a statistically significant relationship in Mehmet Akif University. According to the writing sensitivity levels, writing skills differed Writing sensitivities and sub-dimensions of the success of writing Writing sensitivities and writing achievements are influenced by gender To conclude, there are significant differences between the writing sensitivities and the writing success of the prospective teacher candidates dependent on the levels of the class teacher candidates but not according to the universitites where they study.
Collections