Sosyal bilgiler öğretmenlerinin küresel bağlantılar öğrenme alanı kapsamında Türkiye`ye ilişkin algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin Küresel Bağlantılar Öğrenme Alanı ile ilgili Türkiye'ye ilişkin algılarını açığa çıkarmaktır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden olgubilimden yararlanılmıştır. Araştırmada, araştırmacı tarafından gelişti-rilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yaklaşımı benimsenmiştir. Bu çalışma;2017-2018 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Ankara'nın Keçiören, Pursaklar ve Çankaya ilçelerinde görev yapan 29 Sosyal Bilgiler öğretmeni ile görüşme yapılması sonucunda hazırlanmıştır. Katılımcı öğretmenlerin 11'ini kadın 18'ini ise erkek öğretmenler oluşturmuştur.Araştırmanın bulgularına göre; öğretmenlerin Türkiye'deki ve dünyadaki siyasi, sosyal, ekonomik olaylara duyarlı oldukları açığa çıkarılmıştır. Öğretmenlerin dünyayı etkile-yen olayları değerlendirirken Türkiye'ye etkisi doğrultusunda önemsedikleri tespit edilmiştir. Öğretmenlerin Türkiye'nin uluslararası alanda yardımlaşma faaliyetlerini olumlu değerlendirdiği fakat Türkiye'deki yardım kuruluşlarının faaliyetleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları açığa çıkarılmıştır. Öğretmenlerin Türkiye'nin turizm potansiyeli algılarının da olumlu yönde olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların Türki-ye'nin özel konumunun farkında oldukları ve olumlu değerlendirdikleri görülürken Türkiye'nin küresel dünyada Ortadoğu ülkesi olarak görüldüğünü ve bu durumu olum-suz algıladıkları açığa çıkarılmıştır. Türkiye'nin en fazla ithalat ihracat yapan ülkeleri değerlendirirken tarihi geçmişin etkisini olumlu değerlendirdikleri tespit edilmiştir. Öğ-retmenlerin yurt dışı deneyimlerinin çok düşük olduğu açığa çıkarılmıştır. Öğretmenle-rin milli vatandaşlığı olumlu algıladıkları ve önemsedikleri görülürken; küresel vatan-daşlığa olumlu algı geliştirmedikleri tespit edilmiştir. Küresel bağlantılar öğrenme alanı-na sosyal bilgiler müfredatında daha fazla yer ayrılması gerektiği algısı açığa çıkarılmış-tır. Öğretmenlerin Türkiye'deki kültürel çeşitliliği zenginlik olarak gördükleri algısı açı-ğa çıkarılmıştır. The purpose of this research; Social Studies teachers' perceptions about Turkey related to Global Connections Learning Area is to expose. Qualitative research patterns were utilized in the study. A semi-structured interview form developed by the researcher was used in the research. A descriptive analysis approach has been adopted in the analysis of the data. This study was prepared as a result of interviewing 29 social studies teac-hers working in Ankara, Keçiören, Pursaklar and Çankaya districts in the spring semes-ter of 2017-2018 academic year. Eleven of the participating teachers and 18 of the female teachers were male teachers. According to the findings of the research; teachers in Turkey and in the world's political, social, exposed as they are sensitive to economic events. Teacher of assessing events that affect the world they care in line with Turkey was determined to effect. Teachers positively evaluated the activities of Turkey's coo-peration in the international arena, but was revealed that they do not have enough in-formation about the activities of the charitable organizations in Turkey. Teachers' per-ceptions of Turkey's tourism potential has also been found to be positive. Participants are aware of Turkey's special position and they positively evaluated While Turkey is seen as the Middle Eastern countries in a globalized world and this situation is percei-ved negatively exposed. Turkey's imports exporting countries in assessing the impact of past history have been identified positively evaluated. It has been revealed that the ra-tes of teachers' experience abroad are very low. While the teachers consider that they perceive national citizens positively; they did not develop a positive perception of glo-bal citizenship. The perception that global contacts need to allocate more space in the social studies curriculum to the learning field has been raised. Cultural diversity in Tur-key was revealed that the teachers perception of what they see as wealth.
Collections