Pre-service English language teachers` problematic sounds
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde sesletim, yabancı dil olarak İngilizce'nin öğretiminde en az araştırılan alanlardan biridir. Alanyazındaki çalışmalar genellikle öğrencilerin hatalarına odaklanır ve farklı bağlam ve anadil ortamlarındaki öğrencilerin ses sorunları hakkında genellemeler yapmayı amaçlar. Çalışmalar ayrıca bazı öğrenen hatalarının, öğrenenlerin öğrenme ortamlarında elde ettikleri girdilerden kaynaklandığını da ortaya koymaktadır. Bir EFL sınıfındaki birincil girdinin öğretmen olduğu inancından yola çıkarak; bu tez, hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinin ses sorunlarını analiz etmeyi hedeflemektedir. Bu çalışma, Türkiye'deki üç üniversitede, erişilebilirlik sınırları dâhilinde gerçekleştirilmiştir. Toplam 66 öğretmen adayı rastgele seçilmiş ve `Please Call Stella` başlıklı aksan çıkartım metni, dilin parçasal özellikleriyle ilgili ses sorunlarını tanımlamak için uyarlanmıştır. Toplam 69 kelimeden oluşan ve neredeyse tüm İngilizce sesleri içeren yoğunlaştırılmış metin ve eksik sesler için uyarlanmış iki ekstra cümle her denek tarafından okunmuş ve araştırmacı her örneği dijital olarak kaydetmiştir. Kayıtlar en yaygın ses sorunları için izlenimsel olarak dinlenmiştir. Çalışmanın bu aşamasında, uzman görüşüne başvurulmuş ve araştırmacının değerlendirme güvenilirliği, değerlendiriciler arası güvenirlik (IRR), yüzdelik uyum analizi kullanılarak ölçülmüştür. Daha sonraki adımlarda, metindeki her tekrar için sorunlu sesler birçok kez dikkatlice dinlenmiş ve bulgular nicel olarak sunulmuştur.Betimsel verilerin analizi, alandaki önceki çalışmalarla uyum içerisinde, Türkiye'de hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinin başlıca ses sorunlarını ortaya çıkarmıştır. İngiliz Dili Öğretmenliği alanında örgün eğitimlerini tamamlamış olmalarına rağmen; katılımcılar, sözcük sonundaki ünsüzlerin ötümsüzleştirimi (devoicing), ünlü içleme (insertion), ünlü kısaltma, ikizleşme (gemination) konularında ve /ɾ/, /ð/, /w/, /θ/, /ŋ/, /oʊ/, /ə/ ve /æ/ bireysel seslerinde hatalar yapmışlardır. Sesletimdeki hataların temelini, anadil girişimi (L1 interference), dil sınıflarındaki hataların fosilleşmesi (fossilization) ve anadilde olmayan seslerin oluşturduğu varsayılmıştır. Anahtar Sözcükler: Ses problemleri, Sesletim, Hizmet öncesi İngilizce Öğretmenleri, Anadil Girişimi, Hata Analizi Today, pronunciation is one of the least researched areas in teaching English as a Foreign Language (EFL) context. The studies in the literature usually focus on the errors of learners and aim to make a generalisation about the sound problems of the learners in differing contexts and L1 backgrounds. Studies also reveal that some of the learner errors are caused by the input they receive at their learning environment. Departing from the belief that the primary input in an EFL classroom is the teacher, this thesis aims to analyse the sound problems of senior pre-service English language teachers. The study was carried out in 3 universities in Turkey within the bounds of accessibility. A total of 66 pre-service English language teachers were randomly selected. `Please Call Stella` accent elicitation text was adapted to delineate the sound problems related to segmental features of the language. The compact text including almost all the sounds of English within 69 words and two extra sentences tailored for missing sounds were read by each participant and the researcher recorded each sample digitally. The recordings were listened to impressionistically for the most common sound problems. In this phase of the study, expert advice was resorted to and the researcher's marking reliability was measured using interrater reliability (IRR) percentage agreement analysis. In the later steps, the problematic sounds were listened to attentively for many times for each occurrence in the text and the findings were presented quantitatively. The analysis of the descriptive data revealed the major sound problems for senior pre-service English teachers in Turkey which conformed to the previously mentioned literature in the field. Although the participants had completed their formal education in ELT, they committed errors with devoicing of word-final consonants, vowel insertion, vowel shortening, gemination and individual sounds /ɾ/, /ð/, /w/, /θ/, /ŋ/ /oʊ/ /ə/ and /æ/. It was assumed that mother tongue interference, fossilization of mistakes in the language classrooms and non-existent sounds in the native language form the basis for errors in pronunciation. Keywords: Sound problems, Pronunciation, Pre-service English teachers, L1 Interference, Error Analysis
Collections