Renad Muhammedi`nin sırat köprüsü Sultan Galiyev romanının değerler eğitimi bağlamında analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı Renad Muhammedi'nin Sırat Köprüsü Sultan Galiyev adlı romanında yer alan değerleri tespit etmek ve değerler eğitimi alanına katkıda bulunmaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Eserde yer alan değerler fişlenerek belirlenmiştir. Bu fişlerle birlikte Ortaöğretim Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programı (2018) içerisinde yer alan değerler ile Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü (2013) tarafından yayımlanan `Değerler Eğitimi` adlı çalışmada yer alan değerlerden faydalanılarak bir değer listesi oluşturulmuştur. Sonrasında eserde fişlenerek belirlenen değerler oluşturulan listeye göre gruplandırılmıştır. Buna göre değerlerin romanda işlendiği bölümler sayfa numarası ile kaydedilmiştir. Elde edilen veriler ışığında değerlerin frekansları grafiğe dökülerek somutlaştırılmıştır.Çalışma beş bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde araştırmanın amacı, önemi, problem durumu ve tanımlar verilmiştir. İkinci bölümde çalışmayla ilgili kavramların tanımları yapılarak açıklanmıştır. Ayrıca Renad Muhammedi'nin hayatı, sanatı ve eserleri belirtilmiş, incelenen romanın özeti verilmiştir. Üçüncü bölümde araştırmanın yöntemi ele alınmıştır. Dördüncü bölümde romandan elde edilen bulgular örneklerle sunulmuştur. Son olarak beşinci bölümde araştırmadan elde edilen sonuçlar ve önerilere yer verilmiştir.Çalışmanın sonucunda romanda değerlerin geniş bir biçimde işlendiği görülmüştür. Buna göre sorumluluk, saygı, sevgi, iletişimin önemi, iyilik, hoşgörü, vatanseverlik, barış, dürüstlük, haksızlığa karşı durma, güzel ahlak ve dini değerler başlıklarında sınıflandırılan değerler incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre romanın değerler eğitiminde edebi eserlerden faydalanmada etkili bir materyal olarak kullanılabileceği sonucuna varılmıştır.Anahtar kelimeler: Değer, Eğitim, Değerler Eğitimi, Edebiyat, Roman, Renad Muhammedi. Köprüsü Sultan Galiyev` and contribute to the field of values education. Document analysis technique which is one of the qualitative research methods has been used in the study. The values in the novel are identified by keeping a record. With these recordings, a list of values has been created by utilizing the values both in the study called `Values Education` published by `Antalya Directorate of National Education` (2013) and in Secondary Education Turkish Language and Literature Teaching Programme (2018). After that, the values determined by recording in the novel have been grouped according to the list. In view of the categorization, the chapters in which the values were mentioned in the novel have been stated with the page number. In the lights of the data obtained, the frequencies of the values are plotted. This study consists of five chapters. In the first part, the aim of the research, its importance, problem status and definitions are given. In the second chapter, the definitions of the concepts related to the study are explained. In addition, the life, art and works of Renad Muhammedi are mentioned and a summary of the novel studied is given. In the third chapter, the method of research is discussed. In the fourth chapter, the findings obtained from the novel are stated with examples. Finally, in the fifth chapter, the results obtained from the study and suggestions are included.As a result of the study, it is decided that the values are referred comprehensively in the novel. According to this, The values that are classified as responsibility, respect, love, importance of communication, goodness, tolerance, patriotism, peace, honesty, being against injustice, good morality and religious values are analyzed. As a result of the findings, it is concluded that the novel can be used as an effective material in the use of literary works in the values education.Key words: Values, Education, Values Education, Literature, Novel, Renad Muhammedi
Collections