Devlet okulları yöneticilerinin okullarda görev yapan hizmetli personelden memnuniyet durumları ve beklentileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı devlet okulları yöneticilerinin okullarda görev yapan hizmetli personelden memnuniyet durumları ve beklentilerine ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. 2018-2019 eğitim öğretim yılında Antalya ili, Muratpaşa İlçesinde görev yapmakta olan ilkokul ve ortaokul okul yöneticilerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile seçilen 4 okul müdürü ve 8 müdür yardımcısı bu araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Bu araştırma; nitel bir çalışma olup, durum çalışması desenlerinden bütüncül çoklu durum deseni kullanılmıştır. Veri toplama tekniği bireysel görüşmelerdir. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Bu araştırmada önce uzman kişilerle beraber yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmış, literatür çalışması yapılmıştır. Formda okul yöneticileri için kısa bir ön bilgi verildikten sonra, kişisel bilgiler yer almaktadır. Kişisel bilgilerden sonra sorular sorulmuştur. Sorular görüşmenin akışına göre çeşitlenmiş, kişinin yanıtlarını açması sağlanmaya çalışılmıştır. Okul yöneticilerinin verdikleri cevaplar ses kayıt cihazına kaydedilmiştir.Çalışmada içerik analizi yapılarak, sonuçlar betimsel bir anlatım ile sunulmuştur. Doğrudan anlatımlara yer verilerek, ortaya çıkan temalar ve örüntüler çerçevesinde elde edilen bulgular araştırma hedefleri doğrultusunda sınıflandırılmıştır.Araştırma sonucunda; okullarda görev yapan yardımcı hizmetler personelinin okulda farklı alanlarda katkılarının bulunduğu bunun yanı sıra bazı olumsuz durumların da var olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Okul yöneticilerinin okullarında görev yapacak yardımcı hizmetlilerin eğitim alarak mesleki yeterliliklerin arttırılması gerektiğini, mevcut personellerin çoğunluğunun bu yeterliliklere sahip olmadıklarını düşündükleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca okullarında görev yapan yardımcı personeller arasında ise en fazla okul aile birliği bütçesinden hizmet alımı yoluyla çalıştırılan personelden verim aldıkları ve yardımcı personellerin seçiminin okul yönetimlerince yapılması gerektiğini düşündükleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Okul yöneticileri okul aile birliği bütçesinden hizmet alımı yoluyla çalışan hizmetlilerin, öğretmen ve öğrencilerle iletişimlerinin iyi olduğunu, işi zamanında yaptıklarını, işini yapması için uyarmaya gerek kalmadığını, çalışacak personeli kendilerinin seçtiğini, memnun kalınmadığında hizmetli personelin bir daha çalıştırılmadığını belirtmişlerdir. Okul yöneticileri İŞKUR kapsamında çalışan hizmetlilerin işlerini iyi yaptıklarını, öğretmen ve öğrencilerle iletişimlerinin iyi olduğunu, her zaman iyi çalışan personellerin görevlendirilmediğini, görev tanımlarından dolayı temizlik dışında başka bir iş yaptırılamadığını belirtmişlerdir. Okul yöneticileri kadrolu hizmetlilerin kendilerine verilen görevi yaptıklarını, okulu benimsediklerini, çalışma arkadaşlarıyla iletişimlerinin iyi olduğunu, iş tecrübelerinin olduğunu, sosyal hizmetlerden gelenlerin uyum farkları olduğunu, verilen görevi yapıp yapmadıklarını takip etmek gerektiğini, devlet memuru olduklarından işlerini garantili düşündüklerini, çalışmaktan kaçındıklarını belirtmişlerdir.Okul yöneticilerinin okullarında çalışan hizmetli personelden beklentileri okulu sahiplenmeleri, görev bilinci olması, insan ilişkilerinin üst düzeyde olması gerektiği, temizliği iyi yapmaları, işini zamanında yapmaları, işini sahiplenmeleri, istekli çalışmaları, uyarıya gerek kalmadan işlerini yapmaları olarak belirtilmiştir. Araştırma sonucunda okullarda yardımcı hizmetli personel görevlendirmelerinde personel seçiminin okul yönetimine bırakılabileceği, belli bir düzeyde eğitim almış olanların öncelikle tercih edilebileceği, mevcut personellerin ise eğitim görmelerinin sağlanabileceği önerileri getirilmiştir. The purpose of this study was to evaluate the opinions of the school managers who are working in state schools, about their satisfaction and expectations from the servant staff in their schools. The sample was comprised of 4 school managers and 8 assistant school managers working at Muratpaşa/Antalya region primary and secondary schools in 2018 – 2019 academic year who were selected with convenient sampling method.This research was a qualitative study and multiple holistic case study design was used. Data collection technique was individual interviews. For this research, semi-structured interview form was developed with expert people and literature study was carried out. Semi-structured interview form included prior knowledges and personal info of school managers. After the prior knowledges the questions were asked. Questions were become varied as per the flow of interview and interviewee was forced to open up the answers. These interviews were recorded on tape recorder as well.In this study, content analysis was carried out and results were presented with a descriptive expression. Furthermore, direct expressions were given and obtained findings were categorised in the scope of the emerged themes and patterns in accordance with the research targets.As per the results of the research, servant staff in the schools, besides that they make contribution to different fields, some negative impact was existing as well. School managers were of the opinion that, servant staffs who will perform a duty in the schools, should take educations to increase their professional qualifications and most of existing servant staffs do not have such qualifications. In addition, school managers also believed that servant staff which are employed in parent-teacher association part, are the most productive ones among the servant staffs working at schools and the selection of these staff should be done by school managers their selves.School managers were indicate that servant staff which are employed in parent-teacher association part, having a good communication skill with teachers and students, finishing the works in time, carrying out their works without the necessity of warning, they also indicated that they decide who will work in this job and they dismiss the servant staff from employment if they are not satisfied. In addition, school managers were indicate that that servant staff which are employed in structure of İŞKUR, doing their job well, having good communication skill with teachers and students, on the other hand they also indicated that İŞKUR does not always charge decent servant staff and some of the servant staffs do not carry out any different work except cleaning, due to their job description. Moreover, school managers also indicated that permanent servant staffs, carrying out all duties which are requested from them, adopting the school, having a good communication skill with their colleagues, having a work experience, however they also indicated that they have difficulty with servant staff who come from social services, this is required to check if they carry out their duties or not, by the reason of being state official, they abstain from work.Adoption to the school, sense of mission, advanced human relations, carrying out the cleaning works properly, finishing the works in time, attending their works, working wishfully, carrying out their works without the necessity of warning were the expectations of the school managers from the servant staff which are employed in their schools. Based on the results of the research, assignment of the servant staff in the schools may be under the authority of school managers, certain level of education may be given priority while charging servant staff and education may be provided for existing servant staffs by directing them.
Collections