Sosyal bilgiler eğitiminde bilim teknoloji ve toplum ünitesi`nin öğretiminde argümantasyon tabanlı öğrenme sürecinin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler eğitiminde bilim, teknoloji ve toplum ünitesi'nin öğrenilmesinde argümantasyon tabanlı öğrenme sürecinin etkisini incelemektir. Araştırmada yarı-deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmada nicel yöntemin yanında nitel görüşme yöntemi de kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Antalya ili Kepez ilçesinde bulunan Ersoy Ortaokulu'nda öğrenim gören 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise deney (31) ve kontrol (31) grubunda olmak üzere toplam 62 öğrenci oluşturmaktadır. Uygulama kapsamında yedinci sınıf sosyal bilgiler dersi ünitelerinden `Bilim Tekonoloji ve Toplum` ünitesi, deney grubuna araştırmacı tarafından hazırlanan argümantasyon tabanlı öğretim yöntemi yoluyla, kontrol grubuna ise öğretim programına uygun şekilde anlatılmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen veriler SPSS 23.00 üzerinde betimsel istatistik, Mann Withney U-testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi teknikleri yoluyla analiz edilerek yorumlanmıştır. Araştırma verilerinin analizi sonucunda sosyal bilgiler dersinde argümantasyon tabanlı öğretim yöntemi kullanımının öğrencilerin başarısı ve tutumları üzerinde anlamı düzeyde bir etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada ortaya çıkan sonuçlarla ilgili literatürün sonuçları karşılaştırılmıştır. The aim of this study is to investigate the effects of argumentation based learning process on learning science, technology and society unit in social studies education. Semi-experimental research design was used in the study. In addition to the quantitative method, qualitative interview method was used in the research. The population of the study consists of 7th grade students studying at Ersoy Middle School in Kepez, Antalya. The sample of the study consists of 62 students in the experimental (31) and control (31) groups. Within the scope of the application, Science Technology and Society unit, one of the seventh grade social studies course units, was explained to the experimental group through the argumentation based teaching method prepared by the researcher, and to the control group according to the curriculum. The data obtained from the application were analyzed on SPSS 23.00 by using descriptive statistics, Mann Withney U-test and Wilcoxon Signed Ranks Test techniques. As a result of the analysis of the research data, it was concluded that the use of argumentation-based teaching method in social studies course had a significant effect on students' achievement and attitudes. The results of the study were compared with the results of the literature.
Collections