Üniversite öğrencilerinin bağlanma temsilleri ile romantik ilişki inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin bağlanma düzeyinin romantik ilişkilerde akılcı olmayan inançlar üzerindeki yordayıcı rolünün incelenmesidir. Araştırmanın bağımsız değişkenini bağlanma düzeyleri oluşturmaktadır. Araştırmanın bağımlı değişkenini ise üniversite öğrencilerinin romantik ilişkilerde akılcı olmayan inançları oluşturmaktadır.Araştırma evrenini 2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Döneminde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Akdeniz Üniversitesinde Fen-Edebiyat Fakültesi, Eğitim Fakültesi ve Hemşirelik Fakültesinde öğrenimlerine devam eden ve çalışmaya gönüllü olarak katılan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu 340'ı kız, 157'si erkek olmak üzere toplam 497 öğrenciden oluşmaktadır. Katılımcıların yaşları 18-29 arasında değişmektedir. Araştırma verilerinin toplanmasında Bağlanma Temelli Zihinsel Temsiller Ölçeği, Romantik İlişkilerde Akılcı Olmayan İnançlar Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır.Yapılan çoklu regresyon analizi sonucunda; bağlanma stilleri alt boyutlarından olumlu kendilik ve olumsuz kendilik puanlarının, romantik ilişkilerde aşırı beklentiler ve zihin okuma puanlarını anlamlı düzeyde yordadığı; olumlu kendilik ve olumsuz anne puanlarının romantik ilişkilerde sosyal zaman kullanımı puanlarını anlamlı düzeyde yordadığı; olumsuz anne ve olumsuz kendilik puanlarının romantik ilişkilerde cinsiyet farklılıkları puanlarını anlamlı düzeyde yordadığı ve olumlu anne, olumlu kendilik ve olumsuz anne puanlarının romantik ilişkilerde farklı düşünmek puanlarını anlamlı düzeyde yordadığı görülmüştür. Son olarak, bağlanma stilleri alt boyutlarından hiçbiri tek başına fiziksel yakınlık puanlarını anlamlı bir şekilde yordamamıştır. The aim of this study is to investigate the predictive role of attachment level on irrational beliefs in romantic relationships. The independent variable of the study is attachment. The dependent variable of the study is the irrational beliefs of university students in romantic relationships.The universe of the study is the students who study in 2017-2018 Academic Year. The study group consists of volunteer students who attend education Faculty of Arts and Sciences, Faculty of Education and Faculty of Nursing at Akdeniz University. The study group consisted of 497 students, 340 female and 157 male. The ages of the students are between 18-29 years. Attachment-Based Mental Representation Scale, Irrational Beliefs in Romantic Relationships Scale and Personal Information Form were used to collect the research data.As a result of multiple regression analysis, it was found that positive self and negative self scores of attachment styles sub-dimensions significantly predicted excessive expectations and mind reading scores in romantic relationships. It was determined that positive self and negative mother scores significantly predicted social time use scores, while negative mother and negative self scores significantly predicted gender differences in romantic relationships. Positive mother, positive self and negative mother scores significantly predicted different thinking scores in romantic relationships. Finally, none of the attachment styles subscales significantly predicted physical proximity scores alone.
Collections