Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının güncel olayları argümantasyon tekniği ile değerlendirmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÜNCEL OLAYLARI ARGÜMANTASYON TEKNİĞİ İLE DEĞERLENDİRMESİAkkan, MehmetYüksek Lisans, İlköğretim BölümüTez Yöneticisi: Doç. Dr. Nadire Emel AKHANTemmuz 2019, 107 SayfaBu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının güncel bir olayı belirleyebilme, sosyal bilgiler eğitimi ile ilişkilendirebilme ve tartışmalı bir metin içerisinde güncel olayı değerlendirebilme durumlarını ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde 1., 2., 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören 99'u kadın 89'u erkek toplam 188 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında her sınıf seviyesinden rastgele seçilen 15 veri, toplamda 60 veri değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Toulmin'in (1958) argümantasyon modelinden yararlanılarak, araştırmacı tarafından geliştirilen, `Güncel Olay Değerlendirme Formu` kullanılmıştır. Çalışma grubundan elde edilen veriler, betimsel analiz ve Toulmin'in (1958) kaliteli argüman oluşturma modelinden yararlanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarını genel olarak değerlendirmek gerekirse, çalışma grubundaki sosyal bilgiler öğretmen adaylarının hepsinin bir güncel olay belirleyebildiğini söylemek mümkündür. 60 öğretmen adayından 46 öğretmen adayının ise belirlediği bir güncel olayın sosyal bilgiler dersiyle bağlantısını kurabildiği tespit edilmiştir. 46 öğretmen adayı da güncel olaylarını sosyal bilgiler öğrenme alanlarına atıfta bulunarak sosyal bilgilerle bağlantısını kurmuştur. Öğretmen adaylarının belirledikleri güncel olayları sosyal bilgiler dersiyle ilişkisini kurması erkek öğretmen adaylarının lehine pozitif değişiklik gösterirken, hem sınıf düzeyine göre hem de GANO değişkenine göre pozitif yönde değişiklik göstermiştir. Son olarak, öğretmen adaylarının tüm sınıf düzeylerinde, belirledikleri güncel olaylarla ilgili kaliteli argüman oluşturamadıklarını ve değerlendiremediklerini söylemek mümkündür. Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, güncel olay, güncel olay öğretimi, öğretmen adayı EVALUATION OF CURRENT EVENTS BY SOCIAL STUDIES TEACHER CANDIDATES WITH ARGUMENTATION TECHNIQUEAkkan, MehmetMaster's, Department of Primary EducationSupervisor: Assoc. Prof. Dr. Nadire Emel AKHANJuly 2019, 107 PagesThis study aims to reveal the preservice social studies teachers' abilities in identifying a current event, linking it to social studies and evaluating the current event in an argumentative text. Phenomenology design, i.e. a qualitative research method, was used in the research. In this scope, the research was carried out with the participation of 188 preservice teachers, 99 of them being female and 89 of them being male in their 1st, 2nd, 3rd and 4th year at Akdeniz University Education Faculty in the 2018-2019 academic year. Within the scope of the research, a total of 60 data was analyzed, consisting of 15 data randomly selected from each grade level. As a data collection tool, `Current Event Evaluation Form` was developed by the researcher using Toulmin's (1958) argument model and obtaining experts' opinions. The data obtained from the study group were analyzed through descriptive analysis and Toulmin's (1958) Argument Pattern. When the research results are reviewed in general, it is possible to assert that all preservice social studies teachers in the study group can identify a current event. It was discovered that out of 60 preservice teachers, 46 can link a current event to the social studies lesson. 46 preservice teachers established correlation between a current event and social studies by referring to social studies learning domains. Linking of current events identified by the preservice teachers to social studies lesson showed positive change in favor of the male preservice teachers and according to the variables of grade level and GPA, it also revealed a positive change. Finally, it can be concluded that at all grade levels the preservice teachers were unable to create a quality argument and make evaluations about the current events they identified. Keywords: Social Studies, current event, current event teaching, preservice teacher
Collections