Ergenlerde problemli internet kullanımı ile bilinçli farkındalık ve öz düzenleme arasındaki ilişkilerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın öncelikli amacı ergenlerin bilinçli farkındalık ve öz düzenleme puanlarının problemli internet kullanımındaki yordayıcı rolünün incelenmesidir. Araştırmada ayrıca problemli internet kullanımı, bilinçli farkındalık ve öz düzenlemenin cinsiyet, sınıf düzeyi, internet kullanım saati, interneti hangi araçla kullandıkları ve internet kullanım amacı değişkenleri ile ilişkilerinin incelenmesi de amaçlanmıştır.Araştırmanın evrenini Antalya'da öğrenim gören lise öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu ise Muratpaşa, Kepez ve Konyaaltı ilçelerinden seçilen 5 Anadolu Lisesi oluşturmaktadır. Veri toplama araçları seçilen okullarda 2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, çalışmaya katılmak için gönüllü olan öğrencilere uygulanmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubu 247 kız, 238 erkek olmak üzere toplam 485 lise öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma verileri toplanırken Problemli İnternet Kullanımı Ölçeği-Ergen, Bilinçli Farkındalık Ölçeği, Öz Düzenleme Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ergenlerin bilinçli farkındalık ve öz düzenleme puanlarının problemli internet kullanımı puanlarının yarısından fazlasını yordadığı belirlenmiştir. Ergenlerin problemli internet kullanımı puanlarının; cinsiyet, internet kullanım saati, interneti hangi araçla kullandıkları ve internet kullanım amacı değişkenlerine göre anlamlı bir biçimde farklılaştığı bulunmuştur. Ergenlerin bilinçli farkındalık puanlarının internet kullanım saati, interneti hangi araçla kullandıkları ve internet kullanım amacına göre anlamlı bir biçimde farklılaştığı belirlenmiştir. Ergenlerin öz düzenleme puanlarının ise internet kullanım saatine ve interneti kullanım amacına göre anlamlı bir biçimde farklılaştığı görülmüştür. The main aim of the current study was to investigate the predictive role of mindfulness and self-regulation levels of adolescents on problematic internet usage. The second aim was to examine the relationship between problematic internet use, mindfulness and self-regulation with gender, class level, internet usage time, the means by which they use the internet and the purpose of internet use.The universe of this study is students who are studying at different high schools in Antalya. The sample of the study includes five Anatolian High Schools selected from Muratpaşa, Kepez and Konyaaltı provinces of Antalya. Data collection instruments were administered to students who volunteered to participate in the study in the spring semester of the 2018-2019 academic year in selected schools. Research sample consists of 485 high school students, of which 247 were female and 238 were male. For data collection in the study, Problematic Internet Use Scale-Adolescent, Mindfulness Scale-Adolescent, Adolescent Self-Regulation Scale and Personal Information Form were used. As a result of this study, it was determined that the mindfulness and self-regulation levels of adolescents predict more than half of problematic internet usage levels.It was found that adolescents' problematic internet use levels of differed significantly according to gender, time of internet usage, tools used to connect to internet, and purpose of internet use. It was showed that the mindfulness levels of adolescents differ significantly according to internet usage hours, internet connection tools and internet usage purpose. Also adolescents self-regulation levels were found differed significantly according to internet usage hours and internet usage purpose.
Collections