Değerler eğitimi açısından Atabetü`l Hakâyık`ın incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ATEBET'ÜL HAKÂYIK'IN DEĞERLER EĞİTİMİ AÇISINDAN İNCELENMESİAYDIN, EmelYüksek Lisans Tezi, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi ProgramıTez Yöneticisi: Dr. Öğr. Üyesi Adile YILMAZTemmuz 2019, 149 sayfaBu çalışmanın amacı, İslamî Türk Edebiyatı'nın Kutadgu Bilig'den sonra yazıya geçirilmiş en eski ikinci eseri olan Atebetü'l Hakâyık'ı değerler eğitimi açısından incelemektir. İncelemenin sonunda eserde, 2018 yılı Türk Dili ve Edebiyatı öğretim programında yer alan kök değerler ve bu kök değerlerle ilgili olan alt değerlere ne kadar yer verildiğinin belirlenmesidir. Ayrıca Atebetü'l-Hakâyık'ın bu değerler bağlamında kültürümüze olan katkısını belirlemektir. Bu bağlamda çalışma nitel araştırma yaklaşımında olup, veri toplamak amacıyla doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Atebetü'l Hakâyık'ta yer alan 512 mısra incelenmiş, Türk Dili ve Edebiyatı öğretim programında yer alan 10 kök değerin yer alma durumu tespit edilmiştir. Ayrıca programda yer alan kök değerlerle ilgili alt değer çalışması yapılmış, örnek beyit ve dörtlükler verilmiştir. Bulunan değerlerin frekansları tabloya dökülerek somutlaştırılmıştır. Çalışmanın sonunda programda yer alan kök değerlerden sorumluluk, öz denetim, sevgi, yardımseverlik ve vatanseverlik değerlerinin daha çok işlendiği; saygı, dürüstlük, dostluk, sabır ve adalet değerlerinin ise daha az işlendiği görülmüştür. Elde edilen bulgular sonucunda, incelenen beyit ve dörtlüklerin değerler eğitimine kaynaklık edip etmeyeceği saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programı, Değerler Eğitimi, Atebetü'l Hakâyık. ABSTRACTAN EXAMINATION OF ATABET'ÜL HAKÂYIK IN TERMS OF VALUES EDUCATIONAYDIN, EmelMaster Thesis, Turkish Language and Literature Education ProgramThesis Supervisor: Asst. Prof. Dr. Adile YILMAZJuly 2019, 149 pagesThe aim of this study is to examine Atebetü'l Hakâyık, which is the second oldest work of Islamic Turkish Literature after Kutadgu Bilig, in terms of values education. As a result of the study, the root values in the 2018 Turkish Language and Literature curriculum and the focus on the sub-values related to these root values are determined. In addition, we aim to assess the contrubition of Atebetü'l Hakâyık to our culture. In this context, the study adopts a qualitative research approach and document analysis technique used to collect data. Descriptive analysis method is used to analyze the data obtained from the research. In Atebetü'l Hakâyık, 512 lines have been scanned and presence of 10 root values in the Turkish Language and Literature curriculum have been identified. In addition, a sub- value study of the root values in the program has been provided. The frequencies of the values found are embodied in the table.As a result of the study, it has been observed that the values of responsibility, self- control, love, benevolence and patriotism are processed less frequently. As a result of findings obtained, it was determined whether the couplets and quatrains examined could be a source of values education.Keywords: Turkish Language and Literature curriculum, values education, Atebetü'l Hakâyık.
Collections