Milli eğitim sisteminde zümre öğretmenler kurulunun işleyişinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Antalya ili Finike ilçesinde, `milli eğitim sisteminde zümre öğretmenler kurulunun işleyişinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri` ni incelemektir. Öğretmen, eğitim ve öğretim faaliyetlerinin uygulanmasında, eğitim-öğretimin ürünü olacak öğrenciyle doğrudan temas eden ve `eğitim ve öğretim yaşantılarını` öğrenciyle birlikte yaşayan kişidir. Zümre toplantıları; ders yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında ve ders yılı sonunda yapılır. İhtiyaç duyulması halinde eğitim kurumu müdürü/zümre başkanının çağrısı veya üyelerin salt çoğunluğunun yazılı talebi üzerine eğitim kurumu zümre toplantılarında alınan kararların ve varsa yeni gündem maddelerinin görüşülmesi amacıyla aynı esas ve usulle ara zümre toplantıları yapılır. Bu çalışmada konu ile ilgili literatür çalışması ile birlikte uygulanmış olunan alan araştırması çalışması da eklenerek, zümre öğretmenler kurulunun işleyişinde karşılaşılan sorunların neler olduğunu tespit edilip, sorunlar ile ilgili çözüm önerileri sunulmuştur. Bu çalışmada, nitel araştırma yönteminde ve bütüncül çoklu durum çalışması olarak desenlenmiştir. Çalışma grubu 16 öğretmenden oluşmuştur ve veri toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu geliştirilip uygulamıştır. Çalışmanın geçerliliğini sağlamak üzere iki akademisyenin soru formunu incelemesi sağlanmış ve görüşleri doğrultusunda düzeltmeler yapıldıktan sonra pilot çalışma yapılarak nihai form elde edilmiştir. Sonuç olarak, zümre öğretmenler kurulu toplantılarında planlamaya ilişkin yaşanan sorunların başında ortak karar alma ve etkileşim sorunu olduğu gözükmektedir. İkinci sorunun ise uygulamaya ilişkin sorunlar olduğu gözükmektedir. Bu sorun esasında alınan kararların kagıt üzerinde kalmasından kaynaklanmaktadır. Karşılaşılan diğer bir sorun ise iletişim sorunudur. Hem öğretmenler arasında hem de kurul kararları arasında yaşanan bir iletişim sorunun varlığı tespit edilmiştir. Son olarak, öğretmenler taraftan verilen çözüm önerilerinin değerlendirilmesi yapıldığında, en fazla önerinin ortak etkinlikler olduğu gözükmektedir. The overall purpose of this study was to investigate the problems encountered in the functioning of the teachers' board and solutions in the district of Finike. The teacher is the person who has direct contact with the student who will be the product of education and training and lives with the students in the application of education and training activities. The Board of Teachers' Meetings are organized twice at the beginning and end of the term. If necessarıly Teachers' board meetings shall be held with the same principles and procedures in order to discuss the decisions taken at previous meetings and any new agenda items, upon the call of the educational institution director/head of teachers' board or the written request of the absolute majority of the members. This study presented the problems encountered in the operation of the teachers' board committee and solutions for problems by adding the literature research related to the topic. In this study, a holistic multiple case study was used. The working group consisted of 16 teachers. The researchers developed a semi-structured interview form and ensured its validity and reliability by doing a pilot study. As a result, according to the response of the teachers, the most problem encountered in the planning of the teachers' board were associated with problem of the joint decision and interaction. The second problem was related to functioning problem. This problem arises from the fact that the decisions have been left just on the paper.Another problem is related to communication problem. There was the existence of a communication problem among teachers' board teachers. Lastly, when the suggestions given by the teachers are investigated, teachers suggested taking common activities.
Collections