Ortaokullarda uygulanan destekleme ve yetiştirme kurslarının matematik dersi bağlamında değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada MEB'e bağlı ortaokullarda destekleme ve yetiştirme kurslarının matematik dersi bazında değerlendirilmesi için katılımcı öğrencilerin, öğretmen ve idarecilerin görüş ve önerilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bunun yanında 2014-2018 yılları arasındaki üç eğitim öğretim döneminde okul matematik ortalamaları ve TEOG matematik ortalamaları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 yılında Alanya ilçesinde MEB'e bağlı 9 ortaokul, bu okullarda kursa katılan 25 matematik öğretmeni,15 idareci ve 144 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında tüm katılımcılar için gönüllülük esası gözetilmiştir. Karma desen örneği olan bu çalışmada, veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın nitel kısmında öğrenci görüşlerini almak için araştırmacı tarafından hazırlanan anket, öğretmen görüşlerini almak için de yarı yapılandırılmış görüşme formu very toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında ise veriler ilgili izinler dahilinde ilçe milli eğitim müdürlüğünden alınmıştır. Öğretmen ve öğrenci görüşleri tema ve kodlara ayrılmış içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS-22 paket programı kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi bütün analizlerin altında verilmiştir.Araştırmadan elde edilen sonuçlarda, öğretmen ve öğrencilerin genel olarak olumlu görüş bildirdikleri görülmüştür. Öğrencilerin sadece soru çözmenin dışına çıkıp daha eğlenceli güncel içeriklerle işlenmesini ve kurs sürelerinin düzenlenmesini istedikleri görülmüştür. Kursların konu tekrarı sağlaması, öğrencinin derse katılımını ve özgüvenini arttırması ve ders notlarında artış meydana getirmesi öğrencilerce sık tekrarlanan görüşlerdir. Öğretmenler, kursların kendilerine ekonomik, akademik, özlük ve sosyal açıdan katkılar sağladığını belirtmişlerdir. Bunun yanı sıra, matematik kurslarının öğrencilerin motivasyonuna, matematik dersi akademik başarılarına, bursluluk sınavına ve TEOG'a büyük ölçüde katkı sağladığı ancak LGS için yetersiz kaldığı tespit edilmiştir. Ancak, okulların yıllara göre matematik ortalamaları ve TEOG matematik ortalamaları arasında anlamlı bir ilişki tespit edilememiştir. Burada daha fazla okula ait ortalamalar incelendiğinde daha verimli bir sonuç ortaya çıkabilir. Matematik kurslarında yaşanan sorunlar öğrenci, öğretmen, veli, idare, materyal ve program boyutlarında incelenmiştir. En fazla sorunun yorgunluk, ilgisizlik, devamsızlık, yeni sisteme uyarlanmış kaynak eksikliği, kursların zamanlama problemi ve aile zoru ile kursa gelme durumudur. Öğretmen görüşlerine göre matematik kurslarının daha verimli şekilde devam etmesi için, kursa yönelik kaynak sağlanmalı, öğrencilere kursun önemi kavratılıp isteyen öğrencilerin kursa gelmesi sağlanmalı ve kurs süreleri iyi ayarlanmalıdır. Araştırmada ortaya çıkan sonuçların idareciler, öğretmenler ve veliler için matematik kursların daha verimli bir şekilde yürütülebilmesi ve eksikliklerin giderilebilmesi için yol gösterici olacağı düşünülmektedir. Evaluation of the 'supporting and upbringing course' which is applied in middle schools within the context of mathematics. This study aimed detecting of the perspective and suggestions of the participant students, managers and teachers about 'supporting and upbringing course' to evaluate in the context of Mathematics. Besides that, the relation between the averages of school Maths and the TEOG Maths in the years of 2014-2018 was examined. The study group is consist of 9 govermental middle school and 25 maths teachers that are working in those schools, 15 managers and 144 students.In this study all the participants are volunteers.In this study which is the sample of mix pattern, the data was analyzed by using the content analysis method. In the qualitive part of the study, to get the student opinion, the survey was used which was prepared by the researcher and to get the teacher opinion, semi constructed interview form was used as a data collector. In the quantitive part of the study, data is taken from National Education Management with permission. The student and teacher opinions were seperated as themes and codes and analyzed by using content analysis method. While analyzing the data, SPSS-22 package program was used. Meaningfulness levels are given under each analysis.In the result of the study, it was seen that students and teachers has generally positive opionions. Students want more enjoyable and up to data content in the lessons. Furthermore they want arrengements in course time. Students generally states that: course provides repetition of topics, increases the participation, self confidence and exam grades. Teachers points out that, the course provide them economical, academical and social benefits. Furthermore it was identified that Maths courses benefits yhe motivation, scholarship exam, academical success and the TEOG maths success along the years. At this point, if we examine more avarages of more schools, we can get more efficient results. The problems in the Maths courses were examined in different dimensions like student, teacher, manager, material, custodian and program. The biggest problems are the fatigue, carelessness, discontinuity, the deprivation of new system resources timing problems and attending by family force. According to teacher opinions the course materials should be provided, the timing should be arrenged carrefully, students should be tought about importance of the course and students should attend the courses voluntarity. In thought that, the results of the study will be directive for teachers, managers and custodians to execute the course efficiently and get rid of the defects.
Collections