Öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme ortamlarında sürdürülebilir çevre eğitimine yönelik tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme ortamlarında sürdürülebilir çevre eğitimine yönelik tutumlarının belirlenmesidir. Nicel araştırma yaklaşımının benimsendiği ve tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmanın örneklemini 2018-2019 eğitim öğretim yılı güz döneminde Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 514 öğretmen adayı oluşturmuş ve araştırmada yer alan öğrenciler seçkisiz örnekleme yöntemlerinden, basit seçkisiz örnekleme kapsamında seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak Afacan ve Demirci Güler (2011) tarafından geliştirilen ve 0.904 güvenirlilik katsayısına sahip olan `Sürdürülebilir Çevre Eğitimine Yönelik Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız gruplar için t-tesi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda katılımcıların yüksek düzeyde sürdürülebilir çevre tutumuna sahip oldukları bulunmuştur. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında öğretmen adaylarının sürdürülebilir çevreye yönelik tutumları ile cinsiyetleri arasında kadın öğrencilerin tutumlarının erkek öğrencilerin tutumlarına göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, öğretmen adaylarının sürdürülebilir çevre bilincini benimsemesi için verilecek olan çevre eğitiminde en etkili yöntemin okul dışı öğrenme ortamları olacağı ifade edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Çevre Eğitimi, Sürdürülebilir Çevre, Okul dışı Öğrenme Ortamı. The aim of this research is determine teacher candidates' attıdues towords the sustaınable envıronmental educatıon ın out-of-school learnıng envıronments. The research has a survey model, which is considered as one of the quantitative research models. The sample of the study consisted of 514 teacher condidates' participating in the faculty of education and sports science faculty of Akdeniz Unıversity durind the 2018-2019 academic year and the data were collected with semi-structured interviews. This research has employed `Attitude Scale Towards Sustainable Environmental Education` developed by Afacan ve Demirci Güler (2011) with a reliability coefficient of 0.904. For independent groups t-test and one way variance analysis were used for data analysis. Research results have revealed that then participants have a high level of sustainable environmental attitude. The findings of the study indicate that there is a significant difference in teacher candidates' variable attiudes towards the sustainable environment in terms of gender variable. According to results, male students‟ attitudes were higher than female students. İn addition, in the education of teacher candidates' for sustainable environment have been stated to be the most effective method of out-of-school learning environments Keywords: Enviromental Education, Sustainable Environment, Out of School Learning Environments.
Collections