Hemşirelerin el yıkama davranışlarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma hemsirelerin el yıkama davranıslarını, el yıkamayı tercih ettikleridurumları, el yıkamalarını engelleyen durumlar ve el yıkama kalitesi baslıkları altındabir el yıkama eğitim programı öncesi ve sonrasında değerlendirmek ve gelistirilmesiyönünde öneriler getirmek amacıyla, ocak 2009 ve mart 2009 tarihleri arasındaTrakya Üniversitesi Arastırma ve Uygulama Hastanesi`nde çalısan 200 hemsire ileyapıldı. Verilerin toplanmasında arastırmacı tarafından gelistirilen bireysel bilgi formu,ön test ve son test anket formu kullanıldı. Arastırmada hemsirelere 40 dakika süren elhijyeni eğitimi ve eğitim sonunda arastırmacı tarafından hazırlanan eğitim kitapçığıverildi. Veriler eğitim öncesi ve eğitim verildikten 1 ay sonra olmak üzere iki kezhemsireler ile görüsülerek toplandı. Arastırmaya katılan hemsirelerin sorularaverdikleri yanıtlar bilgisayarda SPSS (Statistical Package of Sosial Science)programına kodlanıp, analizi Trakya Üniversitesi Sağlık Arastırma ve UygulamaMerkezi Halk Sağlığı Bölümünde Statistica 7.0 (Lisans Code:31N6YUCV) paketprogramı kullanılarak yapıldı. Sonuçlar sayı (yüzde), ortalama ± standart sapma (ort± SD) olarak ifade edildi. ?ki kategoriden olusan değiskenlerin eğitim öncesi bilgidüzeyleri ile eğitim sonrası bilgi düzeyleri arasında fark olup olmadığı Mc Nemar kikaretesti ile incelendi. P<0.05 değeri istatistiksel anlamlılık sınırı olarak kabul edildi.Arastırma sonuçlarına göre, hemsirelerin bir vardiyada el yıkama sayısı, herbakım uygulaması sonrasında el yıkamaya zaman ayırmaları, el yıkama ile ilgilibilgileri, el hijyeni ürününe daha fazla ulasabilmeleri, el antiseptiği kullanma oranlarıve el yıkama kalitesi eğitim sonrası eğitim öncesine göre istatistiksel olarak anlamlıoranda arttığı belirlendi.Bu sonuçlar doğrultusunda, hemsirelere verilen el yıkama eğitimi hemsirelerinel yıkama davranıslarını olumlu yönde etkilemistir. This study was conducted by participation of 200 nurses working at TrakyaUniversity, Research and Practice Hospital between January 2009 and March 2009to assess the hand-washing behaviors of the nurses, circumstances they prefer towash their hands, conditions preventing them from hand-washing and the handwashingquality before and after a hand-washing training program, and to providesuggestions for development of such program. The data were collected by usingpersonal information form, pre-test and final test survey forms developed by theresearcher. During the study, the nurses received 40-minute-hand hygiene training,and the training handbook prepared by the researcher was handed in. The data werecollected by interviewing with the nurses twice, before the training and after 1 monthas of the training. The replies of the participating nurses were coded into SPSS(Statistical Package of Social Science) and analyzed by using Statistica 7.0 (LicenseCode: 31N6YUCV) package program at Trakya University, Research and PracticeCenter, Public Health Department. The results were stated in numbers (percentage),mean ± standard deviation (m ± SD). Mc Nemar Chi-Square test was used to analyzewhether there was difference between the knowledge levels of the variablescomprising of two categories, before and after the training. The value of P<0.05 wasaccepted as the statistical significance limit.The study results revealed that there was statistically significant increase inthe number of hand-washing practices of nurses at a single shift, the time they sparefor hand-washing following each care practice, their knowledge with regard to handwashing,their reach to hand-hygiene products, use of hand-disinfectants, and handwashingquality after the training.According to the results, hand-washing training given to the nurses hadpositive effect on their hand-washing behaviors.
Collections