Fen bilimleri dersini alan 8. sınıf öğrencilerinin basit makineler konusundaki farkındalık düzeylerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılan çalışma; Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda öğrenim gören öğrencilerin fen bilimleri dersi müfredatında yer alan basit makineler konusundaki bilişsel farkındalıklarının ölçülmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda yapılan çalışmanın, örneklem grubu fen bilimleri dersi ve bu ders bünyesinde basit makineler konusunu işleyen Antalya Muratpaşa ilçesinde ve Kepez ilçesinde bulunan iki ortaokulda 8. Sınıf seviyesinde öğrenim gören 172 öğrenci ile sınırlandırılmıştır.Çalışmada veri toplama aracı olarak Farkındalık Testi anket formu kullanılmıştır. Kullanılan bu anket formu ile elde edilen veriler SPSS paket programında Anova, Manova, Chisquare vb. test teknikleri uygulanarak yorumlanmıştır. Okullar, cinsiyetler vb. değişkenlerin karşılaştırılmasında Pearson korelasyon testi uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen verilere göre öğrencilerin okul, yaş, cinsiyet vb. değişkenleri ile basit makineler konusuna dair bilişsel farkındalıkları arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir.Anahtar Kelimeler: Basit Makineler, Bilişsel Farkındalık, Fen Bilimleri, Biliş, Farkındalık. The study conducted; The aim of this study is to measure the cognitive awareness of the students in the schools of Ministry of National Education regarding simple machines in the science and technology curriculum. For this purpose, the sample group was limited to 172 students studying at the 8th grade in state schools which handles located at Muratpaşa district of Antalya and the science secondary school in Muratpaşa, which handles the subject of science and technology lesson and simple machines within this course.The questionnaire was used as data collection tool. The data obtained with this questionnaire are interpreted using test techniques in the SPSS package program such as Anova, Manova, Chisquare, etc. To compare the variables such as Schools, genders, etc. Pearson correlation test was applied.According to the data obtained from the study, there is no significant difference between the variables of cognitive awareness such as students' school, age, gender and soon, about simple machines.Keywords: Simple Machines, Cognitive Awareness, Science and Technology, Cognition, Awareness.
Collections