Cohesion analysis of reading texts in english coursebooks in secondary schools
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Türkiye'de kullanılan ortaöğretim İngilizce ders kitaplarındaki okuma metinlerinde tematik yapı ve bağdaşıklık araçlarının kullanımını incelemeyi amaçlamıştır. Çalışmanın esas hedefi, 4 İngilizce ortaöğretim eğitim kitabındaki okuma parçalarında tematik yapı düzeninin ve bağdaşıklık araçlarının mevcutsa varlığını sunmaktır. Araştırma desenini nitel analiz metotlarından doküman analizi oluşturmuştur. Okuma metinlerindeki tematik yapı düzenlerini ve bağdaşıklık araçlarını (gönderim, eksiltili anlatım, yer değiştirme, bağlaçlar ve kelime bağdaşıklığı) incelemek için Halliday ve Hasan'ın bağdaşıklık araçları sınıflandırması (1976) ve Danes'in (1974) tematik yapı düzenleri sınıflandırmasından yararlanılmıştır. Bu araştırma, her bir ders kitabındaki okuma parçalarında bağdaşıklık ve tematik yapı düzenleri bakımından benzerlik ve farklılıkları ortaya koymuştur. Dil bilgisi açısından kullanılan bağdaşıklık araçlarının kelime bağdaşıklık araçlarından daha fazla kullanıldığı açığa çıkmıştır. Tematik yapı bakımından en fazla kullanılan tema türünün her kitapta aynı olduğu ortaya çıkmıştır. Bağdaşıklık araçları bakımından, yer değiştirme ve eksiltili anlatım en az kullanılırken kelime bağdaşıklığı kullanımı bir ders kitabının dışında en fazla olarak tespit edilmiştir. Araştırma bulguları ışığında, dil materyallerinin hazırlık sürecinde metinlerin bağdaşıklığının bilinçli olarak dikkate alınmamış olabileceği yorumu yapılabilir. Bağdaşıklık konusunda yapılacak diğer çalışmalar, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin hem okuma hem de yazma becerilerini dolaylı yönden geliştirebilir.Anahtar Kelimeler: Yabancı dil öğretimi, bağdaşıklık analizi, tematik yapı, bağdaşıklık araçları, ders kitapları, doküman analizi This study aimed to examine the use of thematic progression patterns and cohesive devices in reading texts in secondary English coursebooks in Turkey. The main purpose of the study is to exhibit the existence, if there is, of the use of thematic progression patterns and cohesive devices in the reading texts of four English coursebooks of secondary education. In the analysis of the study; document analysis, a qualitative method of analysis was utilized. Halliday and Hasan's (1976) taxonomy of cohesive devices and Danes' (1974) thematic progression taxonomies were utilized in order to analyze thematic progression patterns and cohesive devices i.e. the use of references, ellipsis, substitution, conjunctions, lexical cohesion of reading texts. The study revealed similarities and differences in terms of cohesion and thematic pattern properties in reading texts of each coursebook. It was found out that the use of grammatical cohesive tools was more than the use of lexical cohesive tools. As for thematic structure, the same pattern-constant theme was used most in each coursebook. In terms of cohesive devices, except one of the coursebooks; lexical cohesion use was the most while substitution and ellipsis were the least used sub-types. In the light of the results, it can be inferred that cohesion of texts might not have been considered consciously during the preparation of language materials. Further studies on cohesion can improve both reading and writing skills of EFL learners indirectly. Key Words: Foreign language education, cohesion analysis, thematic progression patterns, cohesive devices, coursebooks/textbooks, document analysis
Collections