Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin internet ortamındaki edebiyat eğitimine yönelik sitelere ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Isparta ilindeki resmi ve özel ortaöğretim düzeyi okullarda görev yapan Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerinin internet ortamındaki edebiyat eğitimine yönelik sitelere ilişkin görüşlerinin saptanması amaçlanmıştır.Araştırmanın evrenini Isparta ilindeki resmi ve özel ortaöğretim düzeyi okullarda görevli 201 Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise evrenden geri dönüş oranı dikkate alınarak belirlenmiştir. Evrende bulunan 201 Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeninden 151 öğretmen gönderilen ankete katılmıştır. Verilerin analizi örneklemi oluşturan 151 kişi üzerinden yapılmıştır. Örneklemi oluşturan bu 151 kişi evrende bulunan kişilerin %75'ine karşılık gelmektedir. Araştırma sonucunda, Isparta ilinde görev yapan Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenlerinin Edebiyat öğretimine yönelik internet sitelerinden çoğunlukla yararlandıkları, bu siteleri öğretmenler açısından yararlı gördükleri, edebiyat sitelerini ders, seminer, konu, vb. hazırlıklarında kullandıkları ortaya çıkmıştır.Elde edilen sonuçlar kapsamında yapılan değerlendirmede edebiyat sitelerinin edebiyat öğretimine olumlu katkısının olduğu bulgusuna varılmıştır. It was aimed to discover the opinions of Turkish Language and Literature Teachers working in public and private secondary level schools on sites for literature educatıon in the internet setting in this study. The population of the research consists of 201 Turkish Language and Literature teachers working in secondary level public and private schools in Isparta. The samply of the study was determined by considering the return rate from the population. 151 teachers out of 201 Turkish Language and Literature Teachers in the population participated in the questionnaire. The analysis of the data was carried out on 151 participants in the samply. These 151 participants in the samply corresponds to seventy-five percent of the people in the population.As a result of the research, it was found out that Turkish Language and Literature Teachers working in Isparta province mostly utilized from the web sites for literature teaching and they found these sites useful for teachers, and also they benefitted from literature sites for courses, seminars and subject preparation.In the discussion within the scope of the obtained results, it was found that literary websites had positive contribution to literature teaching.
Collections