Devlet hastanelerinde çalışan sağlık personelinin iş doyum düzeyleri ve etkileyen faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
DEVLET HASTANELERİNDE ÇALIŞAN SAĞLIK PERSONELİNİN İŞ DOYUMDÜZEYLERİ VE ETKİLEYEN FAKTÖRLERNurten DERİNÖZETAraştırma Eskişehir Devlet Hastanesi ve Yunus Emre DevletHastanesi'nde çalışan sağlık personelinin, iş doyum düzeylerini ve iş doyumdüzeylerini etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla, tanımlayıcı olarakyapılmıştır.Araştırma kapsamına, her iki hastanede çalışan 1017 sağlıkpersonelinden, anket uygulamasını kabul eden 368 sağlık personeli alınmıştır.Veriler Kişisel Bilgi Formu, İş Betimlemesi Ölçeği ve Minnesota Doyum Ölçeğikullanılarak toplanmış, SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 13.0paket programında değerlendirilmiştir.Araştırmaya katılan sağlık personelinin İş Betimlemesi Ölçeğindenaldığı genel iş doyumu puanı 153,31±50,14' tür. En yüksek değer 324'tür.Araştırmaya katılan sağlık personeli İş Betimlemesi Ölçeği ?Birlikte ÇalışılanKişiler? alt boyutundan en yüksek puanı alırken (36,09±14,50), en düşük puanıise ?Terfi Olanakları? alt boyutundan almıştır (12,29±9,45).Araştırmaya katılan sağlık personelinin Minnesota Doyum Ölçeğindenaldığı ?Genel Doyum? puanı 3,19±,60' tır. En yüksek değer ise 5.0'dır.Araştırmaya katılan sağlık personeli Minnesota Doyum Ölçeği ?İçsel Doyum? altboyutundan 3,43±,57 puanını alırken, ?Dışsal Doyum? alt boyutundan ise2,83±,81 puan almıştır.Araştırmada genel olarak iş doyumunu etkileyen faktörlerin meslek,çalışılan birim, meslek seçimi, mesleğin uygunluk durumu, mesleğe bağlılıkdurumu, mesleğinde kendini geliştirmek için yapılan faaliyetler, yönetici görev,ek görevler, çalıştığı kurumun kişisel bilgi, beceri ve yetenekleri geliştiriciolanaklar sağlama durumu, çalışma nedeni, iş yerinde sorun yaşama durumuve gelir düzeyi olduğu belirlenmiştir.Sonuç olarak araştırmada kullanılan her iki ölçeğin birbirine benzerözelikte sonuçlar verdiği ve araştırmaya katılan sağlık personelinin genel olarakiş doyumunun yüksek olmadığı bulunmuştur.Elde edilen sonuçlar ışığında; sağlık personelinin iş doyumunudolayısıyla hizmetin etkinliliğini artırmak amacıyla, yöneticilere ve iş doyumu ileilgili çalışma yapacak olan araştırmacılara yardımcı olabilecek önerilergetirilmiştir.Anahtar Kelimler: Sağlık Personeli, İş Doyumu, Devlet Hastanesi THE JOB SATISFACTION OF THE STAFF WORKING AT STATEHOSPITALS AND THE FACTORS AFFECTING THEIR JOBSATISFACTIONNurten DERİNABSTRACTThis survey was conducted descriptively in order to determine the jobsatisfaction levels of the medical staff working in Eskişehir State Hospital andYunus Emre State Hospital and the factors affecting these job satisfactionlevels.Among 1017 medical staff working in either hospital, 368 peopleagreeing to participate in the survey were included in the scope of the study.The data was collected through Personal Information Form, Job DescriptionScale and Minnesota Satisfaction Scale and assessed through SPSS forWindows (Statistical Package for Social Sciences for Windows) 13,0 packageprogram.The general job satisfaction point received by the participantsaccording to Job Description Scale is 153,31±50,14. The highest rate was 324.While the participants got the highest point (36,09±14,50) from the ?Colleagues?sub-dimension of Job Description Scale, they got the lowest point (12,29±9,45)from the ?Promotion Opportunities? sub-dimension.The ?General Satisfaction? point taken by the participants fromMinnesota Satisfaction Scale is 3,19±,60. This value is higher than the half ofthe possible peak value-5.0. The participants got 3,43±,57 points and2,83±,81 points from ?Inner Satisfaction? and ?Outer Satisfaction? sub-dimensions of Minnesota Satisfaction Scale respectively.In the study, it was found that the factors affecting job satisfactionsare profession, the unit where one works, choice of profession, the suitability ofthe profession, professional faith, the activities performed to improve oneself,administrative tasks, additional tasks, the extent to which the institution providesopportunities to improve individual knowledge, skills and abilities, the reason towork, whether there are problems at work, and the level of income.As a result, it was found that the both scale used in the study showedsimilar results and the health staff on whom the study conducted generally didnot have high levels of job satisfaction.In the according of the results gained, some recommendations werepresented to the administrators to increase the job satisfaction level of the staff,and therefore the efficiency of the service, and to the researchers to help themperform future studies concerning job satisfaction.Keywords: Medical Staff, Job Satisfaction, State Hospital
Collections