Edirne`nin iki farklı sosyoekonomik bölgesindeki okullarda pandemik influenza aşılama durumunun değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplu olarak yaşanılan ve ortak paylaşımların olduğu yerlerde enfeksiyonların bulaşma riski artmaktadır. Okullar bu nedenle büyük risk altındadır. Ayrıca sosyo-ekonomik düzeyin aşılanmada etkili olmasından dolayı bu çalışma Edirne'de farklı sosyo-ekonomik özelliğe sahip okullarda bulunan öğrenci ve öğretmenlerin pandemik İnfluenza A salgını sırasında aşı olma ve olmama durumlarıyla altında yatan nedenleri araştırarak bu konudaki bilgi ve tutumlarını değerlendirme amacıyla yapıldı. Çalışma Mayıs-Haziran 2010 tarihleri arasında Edirne merkezindeki 46 ilköğretim okulu içerisinden 6 okulda gerçekleştirildi. Kesitsel tipteki bu araştırma, okul yöneticileriyle görüşülerek, 2 grup oluşturuldu. Okul ile ilgili bilgilere ulaşmak için 6 adet yönetici anketi, öğrencilere yönelik 21 soruluk ve öğretmenlere yönelik 16 soruluk anket oluşturuldu. Veriler yüz yüze görüşme yöntemiyle toplandı. Belirlenen ilköğretim okullarında görev yapan 143 öğretmenden 89' una ve 1123 öğrenciden 786' sına ulaşıldı. Çalışmaya katılan 786 öğrencinin 527' si Grup I, 259' u Grup II'de yer aldı.Araştırmada Grup I sosyo-ekonomik durumu iyi olan okullardaki öğrencilerin % 8' inin aşılandığı saptanırken, Grup II sosyo-ekonomik durumu kötü olan okullardaki öğrencilerin % 1.9' unun aşılandığı, öğrencilerin anne ve babalarının mesleki durumlarının aşılanma oranını etkilediği saptanmıştır. Öğrencilerin % 78.7' sinin aile isteği üzerine, % 53.2' sinin aşının yararlı olduğunu düşündüğü için aşılandığı saptanırken, % 74.6' sının ailesi istemediği için ve % 34.1' inin aşının zararlı olduğunun söylenmesinden dolayı aşılanmadığı saptanmıştır. Yaş ortalaması yüksek olan ve erkek öğretmelerin daha çok aşılandığı, eğitim alan ve veren öğretmelerin aşılanma oranının artmadığı, aşının yaralı olduğunu düşünen öğretmenlerin % 60' ının aşılandığı, öğretmenlerin % 39.3' ünün salgının gerçekliğine inanmadığı ve % 31.5' inin aşının faydalı olmadığını düşündüğü, aşı olan öğretmenlerin aile bireylerinden daha çok çocuklarının aşılanmasına etki ettiği saptanmıştır ve yapılan istatistiksel analizlerde ileri düzeyde anlamlı fark bulunmuştur.Sonuç olarak; sosyo-ekonomik düzeyi iyi olan öğrencilerin aşılanma oranının daha fazla olduğu ve öğretmenlerin domuz gribi hakkında eğitim almalarının ya da vermelerinin aşılanmaya etkisinin olmadığı saptanmıştır. Bunların temelinde, aşılanma konusunda yapılan çalışmaların aşıya olan güvensizliğin giderilmesinde yeterli olmadığını söyleyebiliriz. The risk of infections in places where there are social outlets and people interact socially have been increasing. Schools as being one kind of such outlets bear great risks. Since socio-economic conditions also play an important role in vaccinations, this study investigates the pandemic Influenza A vaccinations of students as well as teachers of schools in two socio-economically different regions of Edirne. The field study took place between May and June 2010. The study consisted of 6 schools out of 46 primary schools in Edirne. Two different cross-sections were formed after interviewing the directors of these schools. To reach the relevant information about the schools: 6 questionnaires for directors were used. For students a questionnaire of 21 questions, for teachers a questionnaire of 16 questions were employed. The data was collected on a face to face basis. In the schools investigated out of 143 teachers 89 and out of 1123 students 786 were reached. Out of these 786 students 527 were placed in Group I and 259 were placed in Group II. In Group I, in the schools with better socio-economic conditions, 8% of the students were reported to be vaccinated whereas in Group II, the schools with worse socio-economic conditions, only 1.9% of the students were repoted to be vaccinated. It has been found that the employment levels of the parents has a significant effect on vaccinations. 78.7% of the students were vaccinated due to their parents' request, 53.2% of them reported that they were vaccinated because they think the vaccination is useful. On the other hand, 74.6% of the students reported that they did not get vaccinated since their parents did not want it, and 34.1% reported that they did not get vaccinated since they were told that the vaccination was harmful. Higher aged male teachers were found to be vaccinated with higher probability. Out of the teachers who think that the vaccination is useful 60% were vaccinated. 39.3% of the teachers reported that they do not believe in risks of pandemic influenza and 31.5% reported that they do not believe that the vaccination is useful. It has also been found that the teachers who got vaccinated had more of an effect on students getting vaccinated than the parents. All of these results are statistically highly significant. As a result, the students in better socio-economic conditions were found to be vaccinated more. Information given by teachers regarding the swine flu seem to have no effect on the vaccination levels. The reason behind all these foundings is interpreted as the failure of the information sessions aiming to prove the efficiency of the vaccination.
Collections