Kamboçya ilkokullarında öğretimin ve öğrenme kalitesinin geliştirilmesinde okul yöneticisinin pedagojik liderlik uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Sergiovanni'nin modeline dayanan sosyal, akademik, entelektüel ve profesyonel sermaye oluşturarak pedagojik liderliği geliştirmek için kullanılan stratejileri araştırmak için yapılmıştır. Spesifik olarak, görüşme formundaki sorularda belirlenen beş özel hedefi kapsar. İlk olarak, müdürler hangi şekilde sosyal sermaye oluşturur? Bu soru, müdürlerin toplumların, özellikle ailelerin ve çevrenin çocukların öğrenmelerini geliştirmede iyi ortaklar olarak topluluklarla olan ilişkilerini derinleştirmek için benimsemiş oldukları stratejileri vurgulamaktadır. İkincisi, müdürler hangi şekilde akademik sermaye oluştururlar? Müdürlerin odaklandıkları toplulukları teşvik etme çabalarını vurgulayarak, derin bir öğretme ve öğrenme kültürü geliştirmeye yönelik güçlü ve açık bir taahhüt geliştirmelerini vurgulamaktadır. Üçüncüsü, müdürler entelektüel sermayeyi ne şekilde oluştururr? Esas olarak, öğretmenlerin, sınıflarını öğrenme topluluklarına dönüştürmek için bu tekniği kullanabilmeleri için öğretmenlerin bilgilerini ve deneyimlerini geliştirebilecekleri öğrenme toplulukları yaratmalarına odaklanmaktadır. Dördüncü olarak, müdürler hangi şekilde profesyonel sermaye geliştirir? Bu soru, mesleki gelişimi teşvik etmenin bir yolu olarak uygulama topluluklarının geliştirilmesinin altını çizmektedir. Beşincisi, ulaşılan ve ulaşılamayan pedagojik liderliğin boyutları nelerdir? Bu soru, müdürlerin neyi başarıyla ve başarısızlıkla uyguladıklarını araştırmayı amaçlamaktadır.Metodolojik olarak, ilk aşamada nitel bütünsel çoklu durum çalışması ve ikinci aşamada nicel ankete dayalı betimsel tarama deseni ile sentezlenen keşfedici karma araştırma tasarımı şeklinde kurgulanan bu çalışma okullarında öğretme ve öğrenmeyi geliştirmek için için pedagojik liderliği uygulamada müdürlerin deneyimlerini ortaya koymayı amaçlamıştır. Paradigma olarak, karma desen olması nedeniyle nitel boyutta yorumlayıcı paradigmada öznelci araştırma yaklaşımı, nicel boyutta ise işlevselci ya da pozitivist paradigmaya dayandırılmıştır. Böylece öncelik nitel yöntemle belirlenmiştir. Kamboçya'nın Kandal eyaletindeki Punhea Lueu ve Kandal Steung bölgesi çalışma alanı olarak seçilirken, Punhea Lueu bölgesinden dört okul müdürü gönüllük esasına dayalı olarak derinlemesine görüşme için katılımcı olarak seçilmiştir. Daha sonra, anket verileri toplanmasına yönelik anket formu oluşturmak için sonuçlar kullanılmıştır. Her iki ilçeden 38 müdür rastgele yöntemle anket doldurucu olarak seçilmiştir. Analitik olarak, Nvivo yazılımı tarafından desteklenen içerik analizi nitel verilerle uygulanmış, nicel verilerde de tanımlayıcı olarak da istatistiksel analiz kullanılarak yüzdeler hesaplanmıştır.Sonuç olarak, sosyal sermaye oluşturmak için on beş tema oluşturulmuştur: şiddete başvurmama, şeffaf olma, dürüst olma, güven oluşturma, bilgi alışverişinde bulunma, okul geliştirme beklentisi, iş rutinini takip etme, kişilere yardım etme, iyi ilişkiler kurma, okulun içinde ve dışında, eşitliği teşvik etme, gerektiğinde para harcama, meslektaşları ve öğrencilerle görüşmek için zaman ayırma, birbirini tolere etme ve günlük aktiviteleri iyi planlama için zaman ayırma.Okul müdürleri, akademik sermaye için öğretmenlerin, düzenli ev ödevleri vermelerini, öğrencilerden birbirlerine yardım etmelerini, öğrenciler arasında güven oluşturmalarını, orta dereceli bir müfredat tasarlamalarını, çalışkan olmayı özendirmelerini, elverişli okul ortamı yaratmalarını, dış destek bulmalarını, öğrencileri motive etmelerini, düşük performanslı öğrencilere özen göstemelerini, oyunu eğitim amaçlı kullanmalarını, yeterli maddi kaynaklar sağlamalarını, gerçek yaşamla öğrenme bağlantısını kurmalarını, kendi kendine hazırlık ve öğrenci işbirliğini özendirmelerini, öğrenciler arasında işbirliğini, bilgi paylaşımını özendirmelerini, öğrenci konseyleri ve çalışma kulüpleri kurmalarını teşvik etmişlerdir.Entelektüel sermaye oluşturmak etmek için, müdürler açık bir çevre yaratmışlar, açık düzenli plan tasarlamışlar, yaşam boyu öğrenmeyi teşvik etmişler, öğretmen işbirliğini artırmışlar, öğretmen özerkliğini sağlamışlar, genel bilgileri arttırmışlar, bilgi paylaşımını, ifade özgürlüğü, zihinsel eğitim, meslek etiği, tartışma ve karar vermede öğretmen katılımını ve yeterli pedagojik beceri eğitimi almayı teşvik etmişlerdir. Profesyonel sermaye için ise, müdürler yeterli hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim sağlamışlar ve kanıta dayalı öğretim stratejileri geliştirmişlerdir. Ayrıca, akademik ve profesyonel sermayeyi en başarılı şekilde uygulanmıştır. Bununla birlikte, BİT (Bilgi İşlem Teknolojisi) becerisinin eksikliği, maddi kaynakların finansı ve ebeveyn katılımı, güce dayalı rekabet, öğrencinin ev hareketliliği, doğum izni nedeniyle ayrılanın yerine öğretmen sağlama ve engelli öğrenciler gibi pedagojik uygulamalarda bazı zorluklarla karşılaşmışlardır.Anahtar Kelimeler: Pedagojik liderlik, Sosyal, Akademik, Entelektüel ve Profesyonel Sermaye This study was undertaken to explore the strategies which has used to exercise pedagogical leadership through building social, academic, intellectual and professional capital which based upon Sergiovanni's model (1998). Specifically, it encompasses five particular objectives determined in the form question. Firstly, in what way do principals develop social capital? This question put emphasizes on the strategies through which the principals have adopted to deepen engagement with communities, particularly families and neighbours as good partners in improving children's learning. Secondly, in what way do principals build academic capital? It stresses the ways in which principals have tried to promote focused communities, cultivating a strong and clear commitment towards developing a deep culture of teaching and learning. Thirdly, in what way do principals develop intellectual capital? It focuses mainly on how the principals have created learning communities within which the teachers are able to develop their knowledge and experiences so that they are able to use this technique to transform classroom into learning communities. Fourthly, in what way do principals develop professional capital? This question underlined the cultivation of communities of practice as a way to promote professional development. Fifthly, which are dimensions of the pedagogical leadership achieved and not achieved? This question aimed at exploring what the principals practice successfully and unsuccessfully.Methodologically, the exploratory sequential mixed design synthesized by holistic multiple case study in the first and survey design in the second phase was employed because this study aims at seeking the experiences of the principals in applying the pedagogical leadership for nurturing teaching and learning in their schools. Paradigmatically, subjectivist approach of investigation in interpretivist paradigm was dominant on functionalist or positivist paradigm. Thus, the priority was put in the qualitative methods. Two districts of Punhea Lueu and Kandal Steung in Kandal province of Cambodia were chosen as study areas while four school principals from Punhea Lueu district were selected purposively as participant for in-depth interview. Then, the results were used to design a questionnaire for survey data collection. 38 principals from both districts were randomly selected as questionnaire completers. Analytically, contend analysis supported by Nvivo software was applied with qualitative data whereas percentage of descriptive statistical analysis was computed. As results, fifteen themes were founded for building social capital such as adhering to non-violence, being transparent, being honest, building and maintaining trust, exchanging information, expectation for developing school, following work routine, helping each other, keeping good relation with both inside and outside the school, promoting equality, spending own pocket money if necessary, spending time to talk with colleagues and students, tolerating each other and well planning daily activities. For academic capital, the principals encourage the teachers to assign regular homework, ask the students to help each other, build trust among students, design moderate curriculum, encourage students to be hardworking, create conducive school environment, find external support, ask students to keep good relation with teachers, make group discussion, motivate students, take care of underperforming students, play game, provide enough material resources, promote learning link to real life problem, promote self-preparation and student cooperation, encourage sharing knowledge among students, set up student councils, set up study clubs.In order to build intellectual capital, the principals have created an open environment, designed clear regular plan, promoted lifelong learning, provided teacher autonomy, increased general knowledge, promoted sharing knowledge, freedom of expression, mental training, professional ethics, and teacher participation in discussing and decision making, and trained enough pedagogical skill. For professional capital, principals have promoted evidence-based teaching strategies, provided enough pre-service and in-service. Furthermore, academic and professional capital were practice most successfully. However, they have faced some challenges in pedagogical practice such as lack of ICT skill, and financial as well as material resources, and parent involvement, power competition, student's home mobility, maternal leave and disable students. Keywords: Pedagogical leadership, Social, Academic, Intellectual and Professional Capital
Collections