Show simple item record

dc.contributor.advisorYüksel, Begümhan
dc.contributor.authorAydin, Eren
dc.date.accessioned2020-12-03T09:26:42Z
dc.date.available2020-12-03T09:26:42Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40066
dc.description.abstractBu araştırmada okul öncesi dönemde özel gereksinimli çocukların ebeveynlerinin sosyal destek algılarının, aile stresi ve stresle başa çıkma tutumlarının ebeveyn cinsiyetine göre farklılaşıp farklılaşmadığı ve sosyal destek algılarının, aile stresi ve stresle başa çıkma tutumlarını yordama gücünün incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma örneklemi, Antalya ili Manavgat ilçesinde yer alan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerine devam eden, 3-6 yaş grubundaki özel gereksinimli çocuğa sahip 120 anne ve babadan oluşmaktadır. Araştırmaya katılan anne ve babalara, Kişisel Bilgi Formu, Yenilenmiş Anne Baba Sosyal Destek Ölçeği, Aile Stresini Değerlendirme Ölçeği ve Stresle Başa Çıkma Tutumları Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmaya ilişkin değişkenlerin analizinde T testi, Mann Whitney U Testi ve doğrusal adımlı regresyon analizi (stepwise) uygulanmıştır. Yapılan araştırma sonucunda, özel gereksinimli çocukların ebeveynlerinin Yenilenmiş Anne Baba Sosyal Destek ölçeğinin temel boyutları olan sosyal destek ve sosyal destekten memnuniyet düzeylerinin aile stresini yordadığı, sosyal destek ve sosyal destekten memnuniyet düzeyleri ile stresle başa çıkma tarzları arasında bir yordama durumunun olmadığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to investigate whether the social support perceptions of the parents of children with special needs, their attitudes towards coping with stress and family stress differ according to parental gender, and also the predictive power of the perceptions of social support, the attitudes of coping with stress and family stress. The sample of the study consists of 120 mothers and fathers with special needs of 3-6 age group attending special education and rehabilitation centers of the Ministry of National Education in Manavgat, Antalya. Personal Information Form, Renewed Parent Social Support Scale, Family Stress Rating Scale and Stress Coping Attitudes Scale were applied to the parents who participated in the study. T test, Mann Whitney U Test and lineer stepwise regression analysis were used for the analysis of the variables. As a result of the study, it was determined that the social support and satisfaction levels of the parents of children with special needs predicted family stress, and that there was no predictive relationship between the levels of satisfaction with social support and social support and styles of coping with stress.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi dönemde özel gereksinimli çocukların ebeveynlerinin sosyal destek algılarının, aile stresi ve stresle başa çıkma tutumlarını yordama gücü
dc.title.alternativeThe predictive power of social support perceptions to coping with stress attitudes and family stress of parents having children with in preschool
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-02
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial support
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmCoping with stress
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmSpecial education
dc.identifier.yokid10310116
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid602520
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineİlköğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess