Üniversite öğrencilerinin utangaçlık ve başa çıkma stratejileri ilişkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada devlet yurdunda barınmakta olan üniversite öğrencilerinin utangaçlık ve başa çıkma stratejileri ilişkileri incelenmektedir.Çalışma Haziran 2010 tarihinde Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Eskişehir Dumlupınar Öğrenci Yurdunda yapılmıştır.Çalışmanın evreni devlet yurdu olan Dumlupınar Öğrenci Yurdunda barınan öğrencilerdir. Örneklem grubu gönüllülük esasına göre basit rastgele yöntemle oluşturulmuştur. Örneklem grubuna Cheek ve Buss(1981) tarafından geliştirilen ve Güngör(2001) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan ?Utangaçlık Ölçeği?, Amirkhan(1990), tarafından oluşturulan ve Aysan(1994) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan ?Başa Çıkma Stratejileri? ölçeği ile bazı sosyo-demografik verilerin elde edileceği Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır.Çalışma sonucunda, üniversite öğrencilerinin utangaçlık puanlarında kızlarla erkekler arasında fark olmadığı görülmüştür. Başa çıkma stratejileri alt ölçeği olan sosyal destek alma stratejisinde ise kızlarla erkekler arasında erkekler lehine önemli bir fark tespit edilmiştir. Ayrıca üniversite öğrencilerinin yaşadığı yere göre utangaçlık puanlarının farklılaştığı sonucuna varılmıştır. Utangaçlık ve başa çıkma stratejileri ilişkilerine bakıldığında ise utangaçlık ile problem çözme arasında anlamlı bir ilişki olduğu, yine utangaçlık ile kaçınma arasında ise ters yönde anlamlı bir ilişki olduğu göze çarpmaktadır.Anahtar kelimeler: Utangaçlık, başa çıkma stratejileri, problem çözme, sosyal destek alma, kaçınma, devlet yurdu In this study, the state-owned university students living in student halls of residence are examined relations of shyness and coping strategies. The study is carried in Yüksek Öğrenim Kredi Ve Yurtlar Kurumu Eskişehir Dumlupınar Student Dormitory in June, 2010.The participants were recruited from Dumlupınar Student Dormitory. The sample group is collected of volunteer participants randomly.?Shyness Scale?, developed by Cheek and Buss(1981) and the reliability and validity studies of which are carried by Güngör(2001), ?Coping Strategies Scale? developed by Amirkhan(1990) and reliability and validity studies of which are carried by Aysan(1994) and Personal Inquiry Form consisiting of socio-demographic properties are applied to sample group.A correlation is found between age and seeking social support which is a subtest of coping strategies in university, students. As the period of education of parents increase shyness scores of university students was decreasing according to our findings.In terms of subtests of problem solving and seeking social support of coping strategies , an important difference was found between girls and boys, in favor of boys. In addition to this, shyness scores were changing according to distribution of the place where they live.There was a difference between students whose father pursue a trade and not in terms of usage of problem solving strategies. There was also a difference between students? usage of problem solving strategies and seeking social support in terms of the educational department they attend.Key words: Shyness, coping strategies, problem solving, social support, avoidance, state-owned, halls of residence
Collections