Maguindanao`daki silahlı çatışmanın ilköğretim okullarında öğrenci akademik performansına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Silahlı çatışma, dünyanın bir kısmının karşı karşıya olduğu ciddi bir sorundur. İnsanların çektiği acıların, yoksulluğun, insani gelişme ve ekonomik istikrarın geri planda kalmasının temel nedenidir. Unicef (2011) raporuna göre, 2011 yılında ilköğretim çağındaki 57 milyon çocuğun okula gitmediği tahmin edilmiştir. Bu çocukların 13 milyondan fazlası silahlı çatışmalardan doğrudan veya dolaylı olarak etkilenen ülkelerdedir (Unicef, 2015). Öğretmenler, çocuklar ve eğitim performansı her zaman silahlı çatışmanın ön saflarında yer almaktadır. Bu çalışmanın amacı, genel olarak silahlı çatışmalar sırasında öğrencilerin eğitimlerinin ne derecede etkilendiğini ortaya koymaktır. Bu amaçla, silahlı çatışmalar nedeniyle ailelerin yer değiştirmesinin, okul altyapısının yıkılmasının, geçim kaynaklarının tahrip edilmesinin, öğretmenlerin görevlerini yapabilme durumlarının öğrencilerin akademik performanslarını ne ölçüde etkilediğini değerlendirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemine uygun bütüncül çoklu durum şeklinde tasarlanmıştır. Çalışma, Filipinler'in Maguindanao bölgesindeki beş ilköğretim okulundan beş okul müdürü ve on öğretmen ile yapılmıştır. Veriler, dokuz sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formuyla ses cihazına kaydedilmesi yoluyla toplanmıştır. Analiz sonuçlarına göre, silahlı çatışma hem yerel hem de ulusal düzeyde etkilidir. Genelde insanların yaşam durumunu etkiler. Öğrencilerin eğitimini ise, ailelerin yerinden olması, mülklerin imha edilmesi, ailelerin geçim kaynaklarının kesilmesi ve öğretmen faaliyetlerinin engellenmesi gibi nedenlerle kısıtlanmakta yada öğretimin tamamen ortadan kalkması şeklinde ortaya çıkmaktadır. Müdürler ve öğretmenler, silahlı çatışmanın öğrencilerin okulu bırakması, okula devamsızlık ve düşük akademik performansla sonuçlandığını belirtmişlerdir. Katılımcılar, silahlı çatışmanın okul mülklerini ve ders araçlarını tahrip etmesi nedeniyle öğretmen faaliyetlerini etkilediğini ve bunun da öğrencinin performansına etkisi olduğunu söylemişlerdir. Sonuç olarak, öğrencilerin eğitimi ve öğretmenlerin faaliyetleri silahlı çatışma süresince kesintiye uğramış ve öğrenciler devamsızlık, okulu bırakma, ruh hali bozukluğu ve düşük performans gösterme durumlarını sergilemişlerdir. İyi öğrenim kalitesi, öğrencilerin gelişim performansı ve okul işleyişi bu tür sorunlardan etkilenir. Okul idaresi ve öğretmenler, silahlı çatışmanın öğrencilerin performansları ve eğitimin gelişimi üzerindeki etkilerini iyi yönetmelidir. Armed conflict is a serious problem facing some part of the globe. It is fundamental cause of human suffering, source of poverty, destruction of human development and economic stability. According to a UNICEF (2011) report, it was estimated that 57 million children of primary school age did not attend school in 2011. It was also reported that 13 million of those children are in the countries directly or indirectly affected by armed conflict (UNICEF, 2015). Teachers, children and education performance are always on the front line of armed conflict. The aim of this study was to determine the effect armed conflict on children's education. To reach this goal, certain criteria scuh as, displacement of families, destruction of school infrastructure, destruction of livelihood sources of families, and teachers' ability to do their daily tasks during armed conflict and how childrens' education was effected have been studied. Qualitative research methodology was used in this study. The study group was conducted with five school principals and ten teachers from five primary schools in Maguindanao region, in Philippines The research data was gathered through a nine-queestion-semi-structured interview form via voice recorder. Armed conflict was found to be affective both locally and nationally. It generally effects the living standards of people. Childrens' education is restrained due to the displacement of the families, destruction of school properties, disruption of family's livelihood resources, and limited teacher activities. Principals and teachers mentioned that armed conflict caused higher school drop outs and absenteeism, lower academic performance of pupils. Respondents also indicated that as a result of destruction of school property and class materials armed conflict caused, teachers' activities were effected eventually effecting pupils' academic performance. In conclusion, pupils' performances and teachers' activities were disrupted during armed conflict resulting in absenteeism, school drop out, depression, and lower academic performance. Good quality learning, developing good performance, and functioning of school are all affected from this kind of problem. School administrations and teachers should manage well the effects of armed conflict especially on the pupils' performances and educational development.
Collections