Fen bilimleri dersinde argümantasyon yönteminin kullanılmasının 7.sınıf öğrencilerinin fen öğrenme becerisi ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, argümantasyon temelli fen etkinliklerinin ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ve fen öğrenme becerileri üzerine etkisini araştırmaktır. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Antalya ilinde bulunan bir devlet okulunda yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini deney grubunda 18, kontrol grubunda 17 olmak üzere toplam 35 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen yöntemi ile yapılmış olup, toplam 10 hafta sürmüştür. Bu süre içinde dersler; deney grubunda argümantasyon temelli etkinliklerle, kontrol grubu öğrencilerinde ise 2018 MEB müfredatına uygun olarak yapılmıştır. Deney grubuna uygulanan etkinlikler araştırmacı tarafından hazırlanmış olup, öğrencilerden etkinlikler üzerinden bilimsel tartışma yapmaları ve bilimsel bir sonuca varmaları istenmiştir. Araştırmanın verilerini toplamak için Aydoğdu, Tatar, Yıldız ve Buldur (2012) tarafından geliştirilen `Bilimsel Süreç Beceriler Testi (BSBT)` ve Şenler tarafından Türkçe 'ye uyarlanan `Fen Öğrenme Becerisi Ölçeği (FÖBÖ)` kullanılmıştır. Verilerin analizi Mann- Whitney U Testi ile yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgular ışığında argümantasyon temelli etkinliklerle işlenen fen bilimleri dersinin deney grubu öğrencilerinde bilimsel süreç becerilerini ve fen öğrenme becerilerini olumlu olarak etkilediği tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Argümantasyon, Argümantasyon Stratejileri, Bilimsel Süreç Becerileri, Bilimsel Tartışma, Fen Öğrenme Becerisi The aim of this study is to investigate the effect of argumentation based science activities on the scientific process skills and science learning skills of seventh grade students. The research was conducted in a public school in Antalya in the spring term of 2018-2019 academic year. The sample of the study consists of a total of 35 7th grade students, 18 in the experimental group and 17 in the control group. The research was conducted with the quasi-experimental design method with pre-test and post-test, one of the quantitative research methods, and it was completed in 10 weeks. During this period, the lessons were conducted with argumentation based activities in the experimental group and in accordance with the 2018 MEB curriculum for the control group students. The activities applied to the experimental group were prepared by the researcher and the students were asked to make scientific discussions and reach a scientific conclusion on the activities. Scientific Process Skills Test (SPST) developed by Aydoğdu, Tatar, Yıldız and Buldur (2012) and `Science Learning Skills Scale` (SLSS) adapted to Turkish by Şenler were used to collect data. Data were analyzed by Mann-Whitney U Test. In the light of the findings of the study, it was found out that science course, which is based on argumentation-based activities, positively affects the scientific process skills and science learning skills of the experimental group students. At the end of the research, the students' opinions survey also supports the quantitative findings and the students mentioned the positive contributions of the argumentation method.Key words: Argumentation, Argumentation Strategies, Scientific Process Skills, Scientific Discussion, Science Learning Skill
Collections