Investigating anatolian high school students` and english teachers` perceptions of English language oriented courses curriculum
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, 11. ve 12. Sınıf düzeyinde uygulanan İngilizce dil bölümü sınıfları müfredatının (ELOCC), İngilizce öğretmenleri ve bölüm öğrencileri tarafından nasıl algılandığını bulmaya çalışmaktadır. Başlıca araştırma alanları; genel olarak dil sınıfları müfredatı, ders kitapları ve öğretim yöntemleri hakkında; öğrenci ve öğretmenlerin algılarıdır. Çalışmaya Antalya il merkezinde bulunan Anadolu liselerinden, İngilizce dil sınıflarında okuyan 568 öğrenci ve bu sınıflardan sorumlu 31 İngilizce öğretmeni katılmıştır. Araştırma karma yöntemle yürütülmüştür. Elde edilen veriler öğrencilerden bir anket aracılığıyla toplanıp tanımlayıcı istatistikler yoluyla analiz edilirken, İngilizce öğretmenleriyle gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler ve öğrencilerin odak grup görüşmeleri içerik analizi ile yorumlanmıştır. İki görüşmede de araştırma sorularıyla uyumlu olacak şekilde genel dil sınıfı müfredatı, ders kitapları ve öğretmenlerin öğretim yöntemleri hakkında sorular yer almaktadır. Ulaşılacak temel amaç, ilgili konu hakkında detaylı veriler ortaya koymaktır. Bu çalışmanın sonunda, İngilizce dil sınıfları müfredatının nasıl uygulandığına dair bir anlayış ortaya koyulmakla beraber, ne öğretmenlerin ne de öğrencilerin müfredattan memnun olduğu, ders kitapları ve tercih edilen yöntemlerin öğrenci beklentilerini karşılamadığı sonuçlarına varılmıştır. Üniversite giriş sınavının yöntem ve müfredat üzerinde güçlü ve olumsuz etkilerinin olduğu, bu etkinin ders kitaplarının reddedilmesine yol açtığı bağlamına ulaşılmıştır. Veriler dikkate alınarak, bazı önleyici ve çözümcü öneriler yapılmıştır. The present study attempts to find out how the implementation of English language-oriented courses' curriculum (ELOCC) in the 11th and 12th grades is viewed by English teachers and students of the field. The major areas of investigation were the teachers' and students' perceptions of the overall curriculum implementation, coursebooks, and methodology of the teachers. 568 students and 31 English teachers from Anatolian high schools that have English language-oriented classes in Antalya took part in this study. The research was conducted through a mixed method. While the data were collected from students through a questionnaire and analysed through descriptive statistics, English teachers' semi-structured interviews, as well as students' focus-group interviews, were administered and examined by content analysis. Questions of both interviews were in line with research questions: questions about overall English language-oriented classes' curriculum, coursebooks, and methodology of the teachers. The main purpose to be achieved was to reveal in-depth data about this matter. With all the research completed, this study established an understanding of how the English language-oriented courses' curriculum is being applied. At the end of this study, it was concluded that neither teachers nor students were satisfied with overall curriculum implementation, coursebooks, and the methodology preferred. It was pointed out that the university entrance examination has a direct impact on methodology and curriculum, which also results in disfavour of coursebooks. In consideration of the data, some preventative and analytical suggestions were recommended.
Collections