Show simple item record

dc.contributor.advisorEckerth, Johannes
dc.contributor.advisorSnyder, William
dc.contributor.advisorŞengül, Ayşe Yumuk
dc.contributor.authorCeylan, Meral
dc.date.accessioned2020-12-02T13:24:22Z
dc.date.available2020-12-02T13:24:22Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40035
dc.description.abstractBu çalışma, 2005-2006 akademik yılında Anadolu Üniversitesi, Yabancı DillerYüksekokulu'nda Avrupa Dil Dosyası'nın (ADD) iç güdümlü (self-directed) öğrenmeyi nekadar teşvik ettiğini araştırmıştır. Ayrıca, bu okuldaki öğrencilerin, öğretmenlerin veyöneticilerin ADD'ye olan algılarını incelemiştir.Bu çalışmada beş veri toplama aracından faydalanılmıştır. Öğrencilerle, bir öğretmenleve yöneticilerle mülakat yapılmıştır ve öğrencilere anket verilmiştir. Ayrıca, öğrenmegünceleri (learning diary), ADD toplanmıştır. Öğrenci ve öğretmenlerle grup tartışmalarıyapılmıştır.Çalışmanın sonuçları öğrenme hedeflerini ve öğrenme değerlendirmelerini yaparkenzorlanmalarına rağmen, birçok öğrencinin iç güdümlü etkinlikler gerçekleştirdiklerini veADD'ye karşı olumlu algı geliştirdiklerini göstermiştir. Öğretmenler ADD'nin iç güdümlüöğrenmeyi arttırmak için uygun bir araç olduğunu ancak bu okuldaki öğrenci profiliyleADD'nin uygulanmasının zor olabileceğini belirtmişlerdir. Yöneticiler de ADD'ye karşıolumlu algı göstermiş yalnız okul programında uygulamaya geçmeden önce bu konuyla ilgilipilot çalışmaları gerçekleştirilmesi gerektiğini belirtmişlerdir.Bu çalışmanın sonuçları ADD'nin Anadolu Üniversitesi Yabancı DillerYüksekokulu'nda iç güdümlü öğrenmeyi arttırmak için kullanılabilecek bir araç olduğunugöstermiştir.Anahtar Kelimeler: ADD, iç güdümlü öğrenme
dc.description.abstractThe study investigated to what extent the European Language Portfolio (ELP) canpromote self-directed learning in the School of Foreign Languages at Anadolu University inthe 2005-2006 academic year. The study also examined the attitudes of students, teachers andadministrators towards the ELP and its implementation into the curriculum.Five data collection instruments were employed in this study. Interviews wereconducted with students, one teacher, and administrators. Questionnaires were given to thestudents. Besides, student learning diaries and student ELPs were collected. Groupdiscussions were held with teachers and students, as well.The results revealed that most of the students carried out self-directed learning activitiesand had positive attitudes towards the ELP although they had difficulties in setting theirlearning goals and assessing their language learning processes. The teachers reported that theELP could be used to promote self-directed learning; however, it could be difficult to use theELP with the student profile in this school. The administrators also felt positive towards theELP and believed that pilot projects should be conducted before implementing the ELP intothe curriculum.The results suggested that the ELP could be used as a first step to promote self-directedlearning in the School of Foreign Languages at Anadolu University.Key words: ELP, self-directed learningen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEuropean language portfolio as a self-directed learning tool
dc.title.alternativeİç güdümlü öğrenme aracı olarak Avrupa dil dosyası
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid147789
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid186522
dc.description.pages196
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess