Strengthening a content-based instruction curriculum by a needs analysis
dc.contributor.advisor | Basham, Charlotte | |
dc.contributor.advisor | Rodgers, Theodore | |
dc.contributor.advisor | Bahçe, Aysel | |
dc.contributor.author | Canbay, Mehmet Orkun | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:24:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:24:22Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40034 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Karadeniz Teknik Üniversitesi'nde (KTU) ngilizce öğretim verenbölümlerdeki öğretim görevlilerinin bakış açısından hazırlık sınıflarındaki içeriktemelli izlence için ngilizce ihtiyaçlarını araştırmıştır. Veri öğrencileri bir yılhazırlık okuyan on üç bölümde uygulanan anket ve mülakatlar aracılığı iletoplanmıştır. Likert ölçeğinde hazırlanmış 62 maddeden oluşan anket alan dersleriniveren 128 öğretim görevlisi tarafından doldurulmuştur. 13 bölüm başkanı ilemülakatlar yapılmıştır.Temel amaç olarak, bu çalışma KTU'deki ngilizce müfredatlı bölümler içinyazma, okuma, konuşma, dinleme ve çeviri becerilerinden hangisinin önemliolduğunu araştırmıştır.kinci amaç ise alan derslerini ngilizce veren bölümler için okuma, yazma,dinleme ve konuşma becerileri ile ilgili belirli dil aktivitelerinin ne derece önemliolduğunu belirlemek olmuştur.Toplanan verilerin analizi için ortalama ve yüzdelik hesaplamalarıkullanılmıştır. Bunlara ilaveten, farklı bölümlerden katılımcıların cevap verdiği tümmaddelere frekans, yüzde analizi, Ki-kare tesleri, ve varyans analizleri uygulanmıştır.Araştırma sonuçlarına göre farklı bölümlerdeki alan öğretmenlerinin büyük birçoğunluğu ngilizce müfredatlı bölümler için `Okuma' en önemli beceri olduğunubelirtmiştir. En önemli beceriden ayrı olarak, diğer becerilerin önem sırasının birbölümden diğerine değişiklik gösterdiği görülmüştür.Bu sonuçlara dayanarak, mevcut müfredatın, alan öğretmenlerinin beklentileridoğrultusunda uyarlanması önerilmiştir.Anahtar Sözcükler: çerik Temelli zlence, Konu Temelli Model, htiyaç Analizi | |
dc.description.abstract | This study investigated the academic English requirements of English-mediumdepartments at Karadeniz Technical University (KTU) from the content areateachers? and departmental heads? point of view for Content-Based Instruction (CBI)in prep classes. Data were collected through questionnaires and interviews in thirteendepartments, the students of which enroll for one year in the School of Basic English.The questionnaire prepared in Likert scale having six sections and 62 sub-items wascompleted by 128 content area teachers. Interviews were conducted with 13 heads ofdepartments.As the primary aim, the study investigated which skill, among reading, writing,speaking, listening and translation, has the highest priority for the English mediumdepartments at KTU. A secondary aim of the study was to determine the importanceof specific language tasks and activities related to the skills of reading, writing,listening, and speaking for all departments teaching content area courses 30 percentin English.The analysis of data was based on the interpretations of means and percentages.In addition to these, one way ANOVA tests were applied on all subitems in order tosee whether there was a significant difference in the choices of participants fromdifferent departments. Further analysis using Crosstabs and Scheffe tests was done toconfirm the variation and see the distribution of responses according to departments.The results show that the vast majority of content area teachers in differentdepartments report that reading is the most important skill for the English-mediumdepartments. Apart from the most important skill, the ranking of other skills variesfrom one department to the other.Based on these results, adjusting the current curriculum in accordance with theexpectations of content area teachers is recommended.Key words: Content-Based Instruction (CBI), Theme-based Model, Needs Analysis | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Strengthening a content-based instruction curriculum by a needs analysis | |
dc.title.alternative | İçerik temelli izlencenin ihtiyaç analizi ile güçlendirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 147787 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 186521 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |