Akıllı tahta kullanımının lise öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine olan tutumuna etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; Ortaöğretim düzeyinde Beden Eğitimi dersinde çeşitli branşların kazanımlarının akıllı tahta etkinlikleri ile öğretim sürecinde öğrencilerin Beden Eğitimi dersine yönelik tutumlarının etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Yozgat İlinde 4 devlet okulu ve 1 özel okuldaki farklı sınıflarda okuyan toplam 986 öğrenci oluşturmaktadır. Pilot ilde yapılan uygulamada rastgele seçilen örneklem grubuna ilk etapta Test 1 uygulanmış ve kitlenin genel eğilimi yoklanmıştır. Yine aynı öğrenci grubuna ders içerikleri akıllı tahta kullanılarak, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını temel alan yöntem ve tekniklerle işlenmiştir. Araştırmanın uygulama basamağı sonrasına öğrencilere Test 2 uygulanmıştır. Araştırmanın uygulama aşaması 2016 – 2017 eğitim – öğretim yılının ikinci döneminde, Nisan ve Mayıs aylarında 5 hafta boyunca gerçekleştirilmiştir.Çalışmanın değerlendirmesi aşamasında SPSS 21.0 (Statistical Package for Social Sciences) programı kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen anket bilgileri uygun bir şekilde sayısallaştırılarak bilgisayar ortamına girilmiş, likert tipi sorular için kodlama `1.Kesinlikle Katılmıyorum`, `2.Katılmıyorum`, `3.Kararsızım`, `4.Katılıyorum`, `5.Tamamen Katılıyorum` biçiminde yapılmıştır.Araştırma sonucunda, beden eğitimi dersinde akıllı tahta kullanılarak, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını temel alan yöntem ve tekniklerle derslerin anlatılması bir fark oluşturmuştur. Akıllı tahta kullanılarak derslerin işlenmesi sonucunda, öğrencilerinin uygulama öncesine göre akıllı tahtaya yönelik tutumlarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Ayrıca öğrenciler ile yapılan görüşmelerde akıllı tahta kullanımına yönelik daha kapsamlı görüşler elde edilmiştir. Bu çalışma akıllı tahta kullanımının öğrenci başarısı ve beden eğitimi dersine yönelik tutumu üzerine etkilerini ortaya çıkarması açısından derslerinde akıllı tahta kullanmak isteyen beden eğitimi öğretmenlerine ve alanda çalışmak isteyen alan eğitimcilerine fikir verme potansiyeline sahiptir. The purpose of this study is; The purpose of this study is to investigate the effects of attitudes of the students towards the Physical Education course in intelligent wooden activities and teaching process of the achievements of various branches in the Physical Education course at the secondary education level. `One-group pretest-posttest design` is used in this research. The focus group of the research consists of 986 students in different classrooms of 4 public schools and 1 private school in the province of Yozgat. According to one-group pretest-posttest model, Test 1 is conducted to 986 students in random classrooms before using the smart board. Then the same group participated in lessons in which lesson contents are taught using the smart board in a constructivist teaching approach. Test 2 is conducted to the students after the application step of the study. Application step of the study is performed during the second semester of the 2016 - 2017 academic year, for 5 weeks in April and May.Evaluation of the study is made with SPSS 21.0 (Statistical Package for Social Sciences) software. The questionnaire data obtained in the research are digitized and entered in the computer environment. Coding for Likert-type questions is made in the form of `1. I Strongly Disagree, 2. I Disagree, 3. I Neither Agree nor Disagree, 4. I Agree, 5. I Strongly Agree`.The results of the study reveal that constructivist teaching approach by using smart board constitutes a difference in physical education lessons. As a result of the processing of the lectures using the smart board, statistically significant differences are found in the attitudes of the students towards the smart board before application. Moreover, detailed views are obtained by making interview on smart board usage with students.This study has the potential to give ideas to physical education teachers who want to use a smart board in their lessons and field trainers who want to work in the field as it reveals effects of smart board use on student achievement and attitude towards physical education lesson.
Collections