The role of writing portfolios in increasing learners confidence in writing and promoting their attitudes towards writing
dc.contributor.advisor | Basham, Charlotte | |
dc.contributor.advisor | Eckerth, Johannes | |
dc.contributor.advisor | Tarhan, Şahika | |
dc.contributor.author | Bayram, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:24:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:24:20Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40032 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma yazım portföylerinin öğrencilerin yazma konusundakigüvenlerinin arttırılması ve yazmaya karşı tutumlarının geliştirilmesindeki rolünüaraştırmıştır. Çalışma ayrıca öğretmenlerin ve öğrencilerin yazım portföylerini öz-değerlendirme aracı olarak kullanmaya karşı olan tutumlarını incelemiştir. ÇalışmaZonguldak Karaelmas Üniversitesi Hazırlık Okulu'nda 2005-2006 akademik yılında,bir deney ve iki kontrol grubu olmak üzere, 60 öğrenci ve bir öğretmenlegerçekleştirilmiştir.Veriler iki farklı anket, görüşmeler, düşünce yansıtma, arkadaşları tarafındandeğerlendirilme ve öz-değerlendirme çalışmaları aracılığıyla toplanmıştır. Anketlerinbütün gruplara uygulanmasından sonra deney grubu için altı haftalık portföyuygulama süreci başlatılmıştır. Aynı anketler uygulama sonrasında tekrar verilmiştir.Daha sonra deney grubu öğrencileri ve öğretmenleriyle yapılan görüşmelergerçekleştirilmiştir.Anket analiz sonuçları uygulamadan sonra öğrencilerin yazma konusundakigüvenlerinde önemli bir değişiklik olmadığını ortaya çıkarmıştır. Fakat deneygrubundaki öğrencilerin yazmaya karşı olan tutumlarında önemli bir artış olduğuanlaşılmıştır. Diğer verilerin analiz sonuçları da bu artışı desteklemiş ve hemöğrencilerin hem de öğretmenin yazım portföylerinin öz-değerlendirme aracı olarakkullanılmasına karşı pozitif bir tutum sergilediklerini ileri sürmüştür.Anahtar kelimeler: Portföy, Öz-değerlendirme. | |
dc.description.abstract | This study investigated the role of writing portfolios in increasing learners?confidence in writing and possible attitude changes towards writing. The study alsoexamined the attitudes of students and teachers towards using writing portfolios as aself-assessment tool. The study was conducted with 60 pre-intermediate levelstudents, one experimental and two control groups, and their classroom teacher in thePreparatory School of English at Zonguldak Karaelmas University in the springsemester of 2006.The data for the study were gathered through two questionnaires, interviews,reflection papers, and peer- and self-assessment sheets. A six-week portfolioimplementation was started for the experimental group after the administration ofpre-questionnaires to all groups. After the implementation, the experimental and thecontrol groups were given the same questionnaires as post-treatment. The interviewswere conducted with the experimental group students and their instructor.The results of the analysis of the questionnaires revealed no significantdifferences after the treatment in the students? confidence level in writing. However,there was a significant increase in the experimental group students? attitudes towardswriting. The analysis of the qualitative data supported this increase and suggestedthat both the students and the teacher were positive towards using writing portfoliosas a self-assessment tool.Key Terminology: Portfolio, self-assessment. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The role of writing portfolios in increasing learners confidence in writing and promoting their attitudes towards writing | |
dc.title.alternative | Öğrencilerin yazma konusundaki güvenlerinin arttırılmasında ve yazmaya karşı tutumlarının geliştirilmesinde yazım portföylerinin rolü | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 147782 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 186519 | |
dc.description.pages | 144 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |