Show simple item record

dc.contributor.advisorEckerth, Johannes
dc.contributor.advisorBasham, Charlotte
dc.contributor.authorÖztürk, Burcu
dc.date.accessioned2020-12-02T13:24:18Z
dc.date.available2020-12-02T13:24:18Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40029
dc.description.abstractBu çalışma, öğretmenin geribildirimine bir destek olarak, öğrencilerinbirbirlerinin kompozisyonlarını gözden geçirmesinin (peer revision) özelliklerini veyabancı dilde yazmaya etkisini araştırmıştır. Öğrencilerin birbirlerinin kompozisyonlarınıgözden geçirmeleri, bireysel gözden geçirmeyle (individual revision) karşılaştırılmış vebu öğrencilerin birbirlerinin kompozisyonlarını gözden geçirmelerinin genel yararınıdaha kontrollü bir şekilde çözümlemeye olanak sağlamıştır. Çalışma, Orta Doğu TeknikÜniversitesinde gerçekleştirilmiştir.Veriler öğrencilerin birbirlerinin kompozisyonlarını gözden geçirme süreci vesesli düşünme protokolleri (TAPs) yoluyla toplanmıştır. Çalışmaya katılan örnek grup,kompozisyon dersine kayıtlı ileri dil seviyesindeki 10 öğrencidir. Veriler kalitatif vekantitatif olarak incelenmiştir. ncelemede, öğrencilerin diyalogları sırasındabaşvurdukları yollar belirlenmiştir. Öğrencilerin birbirlerinin kompozisyonlarını gözdengeçirme süreci ile bireysel gözden geçirme sürecinden önce ve sonra yazılan ilk ve ikincitaslak kompozisyonlar karşılaştırılmıştır. Öğrencilerin birbirlerinin kompozisyonlarınıgözden geçirmeleri ile bireysel gözden geçirmeleri süreç olarak da karşılaştırılmıştır.Araştırmacı kompozisyonlarda kendi yaptığı değişiklikleri, ortak olarak yapılan (peerrevision) değişikliklerle ve bireysel değişiklerle de karşılaştırmıştır. Kompozisyonlardokuz başlık altında incelenmiştir: kelime kullanımı, dil bilgisi, imla, ekler (kelimeoluşumu), cümle yapısı, ilgeçler, noktalama, fikirlerin birbirine uyumu ve kompozisyondüzeni.Sonuçlar göstermiştir ki, öğrencilerin birbirlerinin kompozisyonlarını gözdengeçirmesi, ikinci taslak kompozisyonlarda başarılı değişiklikler olup olmaması gözealınmaksızın olumlu bir aktivitedir. Öğrenciler kompozisyonlarında sekiz konuda büyükdeğişiklikler yapmışlardır. Öğrencilerin birbirlerinin kompozisyonlarını gözden geçirmesürecine dahil olan katılımcılar, bireysel gözden geçirme sürecine göre ikinci taslakkompozisyonlarında daha fazla değişiklik yapmışlardır. Verilere göre, öğrencilerinkompozisyonları konusunda birbirlerine yararlı yorum sağlama yeteneği olabilir ve busüreç sonunda, öğrenciler dil konusunda yeni şeyler öğrenebilirler.Anahtar Kelimeler: Öğrencilerin birbirlerinin kompozisyonlarını gözdengeçirmesi, Bireysel gözden geçirme
dc.description.abstractThis study investigates the characteristics and effectiveness of peer revision onsecond language writing as an aid to teacher feedback. It compares peer revision with theindividual revision, helping analyze the former in a more controlled way in terms of itsgeneral usefulness. The study was conducted at Middle East Technical University.The data was collected through peer revision processes, in which peers reviewedeach other?s writing, and through think-aloud protocols, which involve studentsreviewing their own writing. The participants were 10 advanced level students enrolled ina composition class. Qualitative and quantitative data analysis techniques were employedin the analysis and the type of interaction among the peers was identified. First andsecond drafts written before and after the peer revision and before and after the individualrevision were compared. The processes of peer and individual revision were alsocompared. Additionally, the researcher proposed changes in essays and compared themwith peer-proposed changes and individual changes. The texts were compared withrespect to nine categories: vocabulary, grammar, spelling, punctuation, morphology,syntax, preposition, correlation of ideas, and organization.The results indicate that peer revision is a worthwhile activity regardless ofwhether it leads to highly successful revisions. Texts showed notable differences in eightcategories. When students were included in peer revision, they made more changes thanthey did in individual revisions. The data showed that peers do have the competence toprovide useful comments on each other?s writing, and that peer revision can lead tolanguage learning.Keywords: Peer revision, Individual revision.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleImpact of peer revision on second language writing
dc.title.alternativeÖğrencilerin birbirlerinin kompozisyonlarını gözden geçirmesinin (peer revision) yabancı dilde yazmaya etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid147811
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid186182
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess