Sıçanlarda akut ve kronik formaldehit maruziyetinin öğrenme ve bellek üzerine olası etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada başlıca anatomistlerin diğer insanların da günlük hayatta sıkça maruz kaldıkları formaldehitin sıçanlarda öğrenme ve bellek üzerine etkilerinin araştırılması amaçlanmıştır. Erkek ve dişi sıçanlardan oluşturulan 8 gruba 7 gün (akut) veya 30 gün süreyle (kronik) intraperitoneal yoldan 10 mg/kg dozunda formaldehid veya serum fizyolojik verildi. Morris Su labirenti, yükseltilmiş artı labirent, korku koşullanma, rotarod aktivitesi ölçümü testleri uygulandıktan sonra ötenazi yapılarak Hippocampuste histolojik inceleme yapıldı. Davranış deneylerinde gruplar arasında istatistiksel anlamlı bir fark saptanmadı. Histolojik kesitler incelendiğinde akut erkek deney gruplarında apoptozis tespit edildi. Akut veya kronik formaldehit maruziyetinin uzaysal öğrenme ve belleği bozmadığı sonucuna varıldı. In this study, it was aimed to investigate the effect of formaldehyde on learning and memory in rats, which other people and especially anatomists are frequently exposed in daily life. Eight groups of male and female rats were given formaldehyde or saline at a dose of 10 mg / kg for 7 days (acute) or 30 days (chronic) with intraperitoneal injection. Morris Water maze, elevated plus maze, fear conditioning, rotarod activity measurement tests were performed, followed by euthanasia and hippocampal histological examination. There was no statistically significant difference between the groups in the behavioral tests. When histological sections were examined, apoptosis was detected in acute male experimental groups. As a result, acute or chronic formaldehyde exposure does not impair spatial learning and memory.
Collections