Show simple item record

dc.contributor.advisorBasham, Charlotte
dc.contributor.authorKantarci, Fevziye
dc.date.accessioned2020-12-02T13:24:15Z
dc.date.available2020-12-02T13:24:15Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40025
dc.description.abstractBu çalışma, (a) üniversite öğrencilerinin mevcut strateji dağarcıklarını, (b)`top-down' okuma stratejileri üzerine verilen eğitimin stratejik performanslarıüzerindeki etkisini, (c) öğrencilerin okuma süreçlerinde kullanabildikleri stratejileri,ve (d) öğrencilerin bildirdikleri okuma stratejisi kullanım sıklıkları ile uygulamadakullandıkları stratejiler arasındaki ilişkiyi araştırmıştır. Çalışma Erciyes Üniversitesi,Yabancı Diller Yüksekokulu'nda eğitim gören orta seviyedeki 20 öğrenci ve onlarınsınıf öğretmenleri ile yürütülmüştür.Okuma Stratejileri Anketinin ilk uygulamasından sonra `top-down' stratejileriüzerine üç haftalık strateji eğitimi verilmiştir. Strateji eğitimi yoluyla bilinç artırmaprogramının etkilerinin incelebilmesi amacıyla öğrenciler eğitimi takiben aynı anketiikinci kez cevaplandırmışlardır. 5 gönüllü öğrenci ile yapılan sesli düşünme metoduve eğitim sonrası mülakatlar, bu çalışmayı nitel verilerle zenginleştirmiştir.Eğitim öncesi ve sonrası anketlerinin istatistiksel korelasyonu, eğitimsonrasında öğrencilerinin `bottom-up' strateji kullanımında ufak bir düşüşoluştuğunu, `top-down' stratejilerinin ortalamalarında ise anlamlı farklılıklar ortayaçıktığını göstermiştir. Bununla birlikte, sesli düşünme metodu sonuçları öğrencilerinokuma süreçlerinde daha çok `bottom-up' stratejisi kullanma eğiliminde olduklarınıgöstermiştir. Bu bulgular mülakat sonuçları ile de desteklenmiştir.Anahtar kelimeler: Okuma stratejileri, `top-down' okuma stratejileri, `bottom-up'okuma stratejileri, okuma stratejileri eğitimi, ve stratejik okuyucu.
dc.description.abstractThis study investigated (a) the university students? existing reading strategyrepertoires, (b) the impact of instruction in top-down reading strategies on theirstrategic performance, (c) the strategies that students were able to apply in theirreading processes, and (d) the relationship between the students? reported frequencyof strategy use and the employment of strategies in their reading practice. The studywas conducted with 20 intermediate level students and their classroom teacher in theSchool of Foreign Languages at Erciyes University in the spring semester of 2006.After the first administration of the Reading Strategy Questionnaire, a three-week explicit strategy instruction in top-down reading strategies was provided.Following the treatment, the same questionnaire was administered a second time inorder to determine the effects of the consciousness-raising program. Think-aloudprotocols and post-treatment interviews conducted with 5 volunteer students enrichedthe study with qualitative data.The statistical correlation of the pre- and post-questionnaires showed thatthere were significant increases in the means of top-down strategies after thetreatment while a slight decrease occurred in students? bottom-up strategy use.However, think-aloud protocols demonstrated that students tended to use bottom-upstrategies more in their reading practice. These findings were also supported by theinterviews.Key words: Reading strategies, top-down reading strategies, bottom-up readingstrategies, reading strategy instruction, and strategic reader.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleStudents` awareness of reading strategies
dc.title.alternativeÖğrencilerin okuma stratejilerine ilişkin bilinçlilik düzeyi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid147800
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid186178
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess