Ritmik yetenek ile akademik başarı arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, 2018-2019 Eğitim Öğretim yılında Kırıkkale ilinde ritmik yetenek ile akademik başarı arasındaki ilişkiyi araştırmak amacıyla dört farklı lisede öğrenim görmekte olan 9.sınıf öğrencileri arasından 90 kişi (kız : 48, erkek : 42) ile gönüllü katılım esasına dayalı olarak yapıldı. Okul yönetimlerinden, akademik başarının tespiti için katılımcıların Türk Dili ve Edebiyatı ve Matematik derslerinin notları ayrıca genel not ortalamaları alındı.Katılımcıların Ritmik yeteneklerinin tayini için Weikart'ın 1989 yılında geliştirdiği ritim beceri gözlem formu (Rhytmic Compentence Analysis Test-RCAT) kullanıldı. Ritmik Beceri Gözlem Formu'nda bulunan altı farklı hareketten her biri altı tekrar ile 120 ve 132 bpm (bir dakikadaki vuruş sayısı) metronom hızlarında ve her bir harekette altı vuruş olmak üzere video kamera kullanılarak kaydı alındı. Kayıtlar birbirinden bağımsız iki hakem tarafından izlendi ve ritmik yetenek puanları hesaplandı. Ek olarak katılımcıların boy uzunlukları, vücut ağırlıkları ve genel demografik bilgileri alındı. Veri analizinde SPSS 18 programı kullanıldı. Çalışmada, lisanslı sporcu olanlar ile lisanslı sporcu olmayanların ritmik yetenek toplam puanları arasında anlamlı bir fark olup olmadığına Mann Whitney U Testi ile bakılarak anlamlı bir fark tespit edilemedi. Vücut Kitle İndeks ile Ritmik yetenek sonuçları arasındaki ilişkiye Spearman Brown korelasyon testi ile bakıldı ve anlamlı bir ilişki tespit edilemedi. Türk Dili ve Edebiyatı ve Matematik derslerinin notları ve genel not ortalamaları ile katılımcıların ritmik yetenek puanlarının ortalamaları arasında anlamlı bir fark olup olmadığına Kruskal Wallis Testi ile bakılıp anlamlı bir fark olmadığı tespit edildi. Sonuç olarak ritmik yetenek ile akademik başarı arasında anlamlı bir ilişki tespit edilemedi.Anahtar Sözcükler: Ritim, Ritmik yetenek, Akademik başarı, This research has been established amongst 90 junior high school student (female: 48, male:42) from 4 different high schools at Kırıkkale at 2018-2019 year, in order to study the relationship between rhythmic abilities and academic success. Researchers obtain the academic success of these students from their high school grades of Turkish Language and Literature and Mathematic courses and they combine them with the results they get from Rhythmic Competence Analysis Test(RCAT), a test developed by Weikart at 1989 in order to observe and analyse rhythmic abilities. These results, which are gathered by two different referee, combined with the participants heights, weights and common demographic values and analysed by SPSS 18 program. Researchers, combined these RCAT results with Mann Whitney U test to observe the distinctions between licensed and non-licensed athletes, likewise by combining the RCAT results with Spearman Brown Corelation test to observe the distinctions between different body index results, and lastly they combine the same RCAT results with Kruskal Wallis Test to observe the distinctions between academic success and rhythmic ability. In all those different perspectives and observations researchers saw no adequate relationship between academic success and rhythmic abilities.Key Words: Rhytm, Rhytm Ability, Academic Success
Collections