An analysis of medical students` English language needs
dc.contributor.advisor | Aydınlı, Julıe Ann | |
dc.contributor.author | Taşçi, Çağla | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:24:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:24:13Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40022 | |
dc.description.abstract | Bu çalısma ngilizce'nin yabancı dil olarak ögretildigi bir üniversitede, tıbbiamaçlı ngilizce ögretimi müfredatının gelistirilmesi sürecine katkıda bulunmakamacıyla, tıp fakültesindeki ögrencilerin akademik ve mesleki ngilizce dilgereksinimlerini, fakülte idaresinin, kayıtlı bulunan ögrencilerin ve akademisyenlerinperspektifinden incelemeyi amaçlamıstır.Bu çalısma için, kayıtlı halde bulunan ögrencilerin ve tıp fakültesindekiakademisyenlerin görüslerini kıyaslamak için hazırlanan anketler aracılıgıyla veritoplanmıstır. Tıp Fakültesi yönetimin tıp ögrencilerinin ngilizce dil gereksinimlerineyönelik görüslerini ve ngilizce derslerinden beklentilerini ögrenmek amacıyladekanla da bir görüsme yapılmıstır. Anketler nicel, görüsme ise nitel yöntemlerleanaliz edilmistir.Bu çalısmanın en önemli sonucu tıp ögrencilerinin Türkçe egitim veren birokulda, probleme dayalı ögrenme dersleri için arastırma yapmak amacıyla ngilizceokuma becerilerini gelistirmelerinin gerekli oldugudur. Okuma becerilerinin yanısıra, tıp ögrencileri konusma becerilerini ve ngilizce'yi grup çalısmaları içindeinteraktif biçimde ögrenmeyi oldukça önemli bulmuslardır. Bu sonuç, tıpfakültelerinde önceki yapılan dil gereksinimlerinin analizleriyle kıyaslandıgındaögrencilerin yabancı dil gereksinimlerini algılayıslarında degisen bir trendigöstermektedir.Bu çalısmanın genel sonuçları, tıbbi ngilizce'nin etkin bir sekilde ögretimiiçin ders saatlerinin arttırılmasının, teknolojik ekipmanlar temin edilmesinin veegitimli okutmanların görevlendirilmesinin gerekli oldugunu ortaya çıkarmıstır. | |
dc.description.abstract | This study aimed at finding out the academic and professional Englishlanguage needs of medical students in an EFL context, from the perspectives ofadministrators, currently enrolled students, and academicians, in order to contributeto the process of English for medical purposes curriculum development.Data were collected via questionnaires which were designed to compare theperceptions of the currently enrolled students and the academicians at the medicalfaculty of a Turkish-medium university. An interview was held with the Dean of theMedical Faculty to better obtain information about perceptions of the administrationtowards the English language needs of the medical students and their expectationsfrom the English classes. The questionnaire data were analyzed quantitatively, andthe interview data were analyzed qualitatively.The main results of the study revealed that medical students studying inTurkish-medium contexts primarily need to improve their English reading skills inorder to do research for their problem-based learning classes. In addition to Englishreading skills, medical students regard speaking skills and an interactive way oflearning English in groups as very important. This finding indicates a changing trendin the students? perceptions of their foreign language needs in comparison with theprevious needs analyses of English language needs in medical contexts. The overallfindings of this study revealed that there is a need to increase the class hours, providetechnological equipment, and appoint trained instructors for the efficient teaching ofmedical English. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | An analysis of medical students` English language needs | |
dc.title.alternative | Tıp öğrencilerinin İngilizce dil gereksinimlerinin analizi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 9005387 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 209583 | |
dc.description.pages | 158 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |