Show simple item record

dc.contributor.advisorWalters, Jodee Mae
dc.contributor.authorKüçük, Funda
dc.date.accessioned2020-12-02T13:24:12Z
dc.date.available2020-12-02T13:24:12Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40021
dc.description.abstractBu çalısma görünüs geçerligi ile güvenirlik ve yordama geçerligi gibi nispetendaha nesnel sınav ölçütleri arasındaki iliskiyi incelemistir. Çalısma ZonguldakKaraelmas Üniversitesi Hazırlık Okulu'nda yapılan basarı sınavlarının görünüsgeçerligi, güvenirligi ve yordama geçerligini de incelemistir.Bu çalısmada kullanılan veri toplama araçları iki anket ve C- (baslangıç)seviyesindeki ögrencilerin sınav notlarıdır. lk olarak, sınavların görünüs geçerligi vegüvenirlik derecesini belirlemek üzere okutmanlara ve ögrencilere anketlerverilmistir.Sonra, yordama geçerligi derecesini bulmak amacıyla ögrencilerin birincidönem ortalamaları, ikinci dönem ortalamaları, genel ortalamaları ve final notlarıarasındaki korelasyonlara bakılmıstır.Veri analizi görünüs geçerliginin, güvenirlik ve yordama geçerligi gibi nesnelsınav ölçütleriyle çelismedigini ortaya koymustur. Fakat, görünüs geçerligi ve güvenirlikanalizleri yerel sınav sistemindeki bazı önemli kusurları ortaya çıkarmıstır. Egerarastırmacı sınavların yalnız görünüs geçerligi, ya da yalnız güvenirligi, ya da yalnızyordama geçerligini inceleseydi bu kusurlar ortaya çıkarılamazdı. Bu nedenle, sınavlarıçok yönlü incelemek ve çesitli kaynaklardan bilgi edinmek çok önemlidir. Ayrıca, analizsonucunda ortaya çıkarılan kusurlara ragmen, Zonguldak Karaelmas ÜniversitesiHazırlık Okulu'nda uygulanan basarı sınavlarının görünüs geçerligi, güvenirligi veyordama geçerliginin yüksek oldugu saptanmıstır.
dc.description.abstractThis study examined the relationship between face validity and relatively moreobjective measures of tests, such as reliability and predictive validity. The study alsoexamined the face validity, reliability and predictive validity of the achievement testsadministered at Zonguldak Karaelmas University Preparatory School.The instruments employed in this study were two questionnaires and C-(beginner) level students? test scores. First, instructors and students were givenquestionnaires to define the degree of face validity and reliability of the achievementtests. Second, the correlations between students? first term averages, second termaverages, cumulative averages and the end-of-course assessment scores were examinedto find the degree of predictive validity.Analysis of data revealed that face validity does not contradict with moreobjective measures of tests, such as reliability and predictive validity. However, facevalidity and reliability analyses revealed some important weaknesses in the local testingsystem. These weaknesses would not have been revealed if the researcher had looked atonly face validity, or only reliability, or only predictive validity of the tests. Therefore,it is very important to look at tests from multiple perspectives, and get information froma variety of sources. Additionally, it has been found that the face validity, reliability andpredictive validity of the achievement tests administered at Zonguldak KaraelmasUniversity Preparatory School are high in spite of the weaknesses that were revealed inthe analysis.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe relationship among face validity,reliability and predictive validity of university efl preparatory school achievement tests
dc.title.alternativeÜniversite İngilizce yabancı dil hazırlık okulu başarı sınavlarının görünüş geçerliği, güvenirliği ve yordama geçerliği arasındaki ilişki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid9005459
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid209587
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess