An investigation of project work in a university efl preparatory school setting
dc.contributor.advisor | Walters, Jodee Mae | |
dc.contributor.author | Akkaş Keleş, Selda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:24:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:24:10Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40018 | |
dc.description.abstract | Bu çalısma Mugla Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu ngilizceHazırlık sınıflarında uygulanmakta olan proje çalısmalarını ögretmen ve ögrencilerintutumları dogrultusunda incelemeyi amaçlamaktadır. Bu konudaki literatürle MuglaÜniversitesi yabancı Diller Yüksekokulunda uygulanmakta olan proje uygulamalarıarasındaki uyusmazlıkları ortaya çıkarmak için literatürle gerçek uygulamabasamakları kıyaslanmıstır. Daha sonra da ögrenci ve ögretmenlerin projeçalısmalarına karsı tutumları arastırılmıstır.Bu çalısmada kullanılan veriler, sınıf gözlemi; ögrenci ve ögretmen anketi;ögrenci, ögretmen ve materyal ofis baskanıyla yapılan görüsmeler sonucundatoplanmıstır. Anketler sonucunda toplanan veriler, betimsel istatistik yöntemikullanılarak yorumlanmıstır. Bunun için SPSS 11.00 (Sosyal Bilimler için statistikProgramı) kullanılmıstır. Sınıf gözlemi ve görüsmeler ile toplanan veriler nitelikselolarak incelenmistir.Sınıf gözlem sonuçları, ilgili konudaki literatürle Mugla ÜniversitesiYabancı Diller Yüksekokulu Hazırlık sınıflarındaki uygulamalar arasında farklılıkoldugunu ortaya koymaktadır. Anket sonuçları ne ögrencilerin ne de ögretmenlerinproje uygulamalarından literatürün iddia ettigi kadar faydalanmadıklarını ortayakoymaktadır. Görüsme ve uygulama sonuçları Mugla Üniversitesi Yabancı DillerYüksekokulu Hazırlık sınıflarında uygulanan proje çalısmalarının, ögrencilerin dilseviyelerinin üstünde oldugunu ve ögrencilerin uygulama sürecinde yeterinceyönlendirilmediklerini ortaya koymustur. Ayrıca, ögrenciler bu çalısma sayesindekelime ve dilbilgisi yetilerini diger yetilerinden daha çok gelistirdiklerinihissetmislerdir.Mugla Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Hazırlık sınıflarında buçalısmadan en üst düzeyde fayda saglamak için proje çalısmalarının ögrencilerin dilseviyesine göre yeniden düzenlenmesi tavsiye edilmektedir. Bununla beraber, bukonuya ögretmen destegini arttırmak için müfredatta proje çalısmaları için ayrılansürenin arttırılması gerekmektedir. Sonuç olarak, hem ögretmenlere hem deögrencilere proje çalısmalarının mantıgı ve uygulama süreçleriyle ilgili bir egitimverilmesi tavsiye edilmektedir. | |
dc.description.abstract | This study is aimed at investigating the effectiveness of an existing projectwork program through the perceptions of the teachers and the students in thepreparatory classes at Mugla University School of Foreign Languages (MU SFL). Inthis study, the actual implementation procedure was compared to the relevantliterature in order to find out the mis-matches between the literature, and the actualimplementation at MU SFL. Then, the teachers and the students? perceptions ofproject work were investigated.Data used in this study were collected through classroom observations,questionnaires, and interviews. Data collected with the questionnaire was analyzedby the use of descriptive statistics. For this purpose, SPSS, 11.0 (StatisticalProgramming for Social Sciences) was used to analyze the questionnaire. Datacollected through observation and interviews were analyzed qualitatively.The results of the classroom observation revealed that there are mismatchesin implementation between the literature and the preparatory classes at MUSFL. These results revealed that neither the students nor the teachers thought that thestudents benefited from project work to the extent claimed by the literature. Theanalysis of the interviews and the implementation procedures revealed that the levelof the project tasks at MU SFL is above elementary level students, and that thestudents do not receive enough guidance during the process of conducting projectwork. The students felt that they were able to improve their vocabulary and grammarknowledge more than other language skills.In order to maximize the benefits of project work implementation inpreparatory classes at Mugla University School of Foreign Languages, it is suggestedthat the tasks should be modified in accordance with the students? proficiency level.In addition, the allotted time for project work in the curriculum should be increasedin order to increase teachers? ability to support project work. Finally, it is suggestedthat both the teachers and the students should be given training about the rationale ofthe project work and the implementation procedure of project work. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | An investigation of project work in a university efl preparatory school setting | |
dc.title.alternative | Yabancı dil öğretimi olarak İngilizce üniversite hazırlık okulu ortamında proje uygulamalarının incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 9006351 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 209588 | |
dc.description.pages | 153 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |