Efl students` use of English articles at different proficiency levels:A comparison of context and task type
dc.contributor.advisor | Walters, Jodee Mae | |
dc.contributor.author | Önen, Serap | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:24:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:24:08Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40015 | |
dc.description.abstract | Bu çalısma ngilizce'deki tanımlıkların Pamukkale Üniversitesi'ndengilizce'yi yabancı dil olarak ögrenen baslangıç, orta ve ileri düzeydeki Türkögrenciler tarafından kullanımını arastırmak için yapılmıstır. Çalısma ögrencilerintanımlıkları kullanmadaki basarısının, tanımlıkların yer aldıgı isim öbegi çesidinegöre degiskenlik gösterip göstermedigini incelemistir, ve ögrencilerin ngilizce'dekitanımlıkları kullanırken yaptıkları hataların çesitlerini analiz etmistir. Çalısma aynızamanda tanımlık kullanımındaki basarının ögrencilerin yeterlilik seviyelerine veonlara uygulanan testlere göre farklılık gösterip göstermedigini incelemistir.Veri çoktan seçmeli bir test, ve bir sayfalık kompozisyon yazma testi yoluylatoplanmıstır. Bu testlerin sonuçları ögrencilerin tanımlıkları kullanmadaki basarısınınçoktan seçmeli testte tanımlıkların yer aldıgı isim öbegi çesidine göre degiskenlikgösterdigini ortaya koymaktadır. Fakat, kompozisyon yazma testinde tanımlıklarındogru kullanımı açısından isim öbegi çesitleri arasında önemli bir farklılıkbulunmamaktadır. Bunun yanı sıra her seviye grubu bir hata yaptıgında yakullanılması gereken yerde tanımlık kullanmama ya da bir tanımlıgın yerine baskabir tanımlık kullanma egilimi göstermislerdir. Fakat, hataların çesidi ve sıklıgıögrencilerin seviyelerine, isim öbegi çesidine ve ögrencilere uygulanan testlerebaglıydı. Çalısma aynı zamanda tanımlık kullanımındaki basarının ögrencilerinyeterlilik seviyelerine ve onlara uygulanan testlere göre farklılık gösterdiginiortaya koymustur. | |
dc.description.abstract | This study was designed to investigate the use of English articles by beginner,intermediate, and advanced level Turkish EFL students at Pamukkale University. Itexamined whether the accuracy of article use by the students varied with respect tothe types of noun phrase (NP) contexts, and analyzed the types of errors committedby the students in using English articles. It also investigated whether the accuracy ofarticle use varied with respect to the proficiency levels and the tasks that were givento the students.The data were collected through a multiple choice task and a writtenproduction task. The results of these tasks revealed that the accuracy of article use bystudents varies with respect to the types of NP contexts in the multiple choice task.However, there is no significant difference among the types in terms of the accuracyof article use in the written production task. Moreover, each proficiency level tendedto omit or substitute the articles when they make a mistake. However, the variety andfrequency of these errors depended on the proficiency level of the students, type ofthe NP contexts, and the tasks that were given to the students. The study alsorevealed that the accuracy of article use varied with respect to the proficiency levels,and the tasks that were given to the students. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Efl students` use of English articles at different proficiency levels:A comparison of context and task type | |
dc.title.alternative | İngilizcedeki tanımlıkların İngilizce?yi yabancı dil olarak öğrenen farklı seviyelerdeki öğrenciler tarafından kullanılması: İçinde bulundukları bağlam ve test çeşidine göre bir karşılaştırma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 9006618 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 209586 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |