Edirne ili merkez ilçesinde öğrenim gören ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitime dersine ilişkin tutumlarının araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Edirne İli Merkez İlçesinde öğrenim gören ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarını belirleyip cinsiyet, sınıf düzeyi, okul türü, okullarında spor salonu bulunup bulunmaması ve beden eğitimi dersinden sonra duş alma imkânlarının olup olmaması gibi değişkenler açısından karşılaştırmasını yapmaktır.Araştırmanın örneklemini Edirne ili Merkez ilçesinde bulunan 15 resmi ortaöğretim okulunda 9. sınıfta öğrenim gören 182 erkek ve 217 kız, 10. sınıfta öğrenim gören 224 erkek ve 176 kız, 11.sınıfta öğrenim gören 188 erkek, 210 kız, 12. Sınıfta okuyan 167 erkek ve 184 kız olmak üzere toplam 1548 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin tutum puanlarının ölçülmesi için Demirhan ve Altay (2001) tarafından geliştirilen `Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği` (BESTÖ) kullanılmıştır.Ölçeğin güvenirliği Cronbach Alpha ile 0.93 olarak tespit edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 20.0 istatistik programı kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin tutum puan ortalamaları ve standart sapmaları hesaplandıktan sonra değişkenlere göre beden eğitimi dersine ilişkin tutumları arasında farklılık olup olmadığı T-testi ve tek yönlü varyans analizi ile belirlenmiş ve istatistiksel anlamlılık sınırı olarak p<0.05 değeri kabul edilmiştir.Araştırmaya katılan öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının cinsiyete göre karşılaştırılmasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. (p<0.05)Araştırmaya katılan öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının sınıf düzeyine göre karşılaştırılmasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. (p<0.05)Araştırmaya katılan öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının okul türüne göre karşılaştırılmasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. (p<0.05)Araştırmaya katılan öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının okullarında kapalı spor salonu bulunu bulunmamasına göre karşılaştırılmasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. (p<0.05)Araştırmaya katılan öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının okullarında duş alma imkânlarının olup olmamasına göre karşılaştırılmasında öğrencilerin tamamının beden eğitimi dersinden sonra okulunda duş alma imkânının olmadığı belirlenmiştir. Bu nedenle araştırmanın bu bölümünde herhangi bir sonuca ulaşılamamıştırSonuç olarak araştırmamıza katılan ortaöğretim öğrencilerinin belirlediğimiz değişkenler açısından beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının karşılaştırılmasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiş ve genel olarak ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumları olumlu olarak belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Beden Eğitimi ve Spor, Tutum, Ortaöğretim Öğrencileri, The purpose of this study is to determine the attitudes of the high school students in the Edirne Central district towards Physical Education lesson, is to compare in terms of variables such as gender, grade level, school type, point of sports hall in schools and taking a shower after physical education lesson.Research sample comprises totaly 1548 students that are 182 males and 217 girls who study at 9th grade, 224 males and 176 girls who study at 10th grade, 188 males and 210 girls who study at 11th grade, 167 boys and 184 girls who study at 12th grade, in the 15 official high schools located in the central province of Edirne province. The `Physical Education and Sport Attitude Scale`(BESTÖ) that was developed by Demirhan and Altay (2001) was used to evaluate student attitudes.The reliability of the scale was 0.93 with Cronbach Alpha. SPSS 20.0 statistical program was used in the analysis of the data. When the participants' attitude point average and Standard deviations were calculated. After calculating, it was determined by the T-test and one-way analysis of variance whether there was any difference between attitudes towards physical education lesson according to the variables and the statistical significance was accepted as p<0.05A significant difference was found in the attitudes towards the physical education lesson the students who are attending the research according to gender. (p<0.05)A significant difference was found in the attitudes towards the physical education lesson the students who are attending the research according to the grade level. (p<0.05)A significant difference was found in the attitudes towards the physical education lesson the students who are attending the research according to the type of school. (p<0.05)A significant difference was found in the attitudes towards the physical education lesson the students who are attending the research according to the lack of a sports hall in their schools. (p<0.05)By comparing the attitudes of the students who are on the research and their opportunity to taking a shower after physical education lessons. It was determined that there is no possibility to take a shower after physical education lesson. Therefore there is no result on this part of the study.As a result, significant differences were found in the comparison of the attitudes of high school students attending the study to the physical education lesson in terms of the variables we determined and the attitudes of the high school students towards physical education lesson were determined positively.Keywords: Physica lEducation and Sport, Attitude, High school students,
Collections