The effectiveness of repetition as corrective feedback
dc.contributor.advisor | Walters, Jodee Mae | |
dc.contributor.author | Büyükbay, Seçil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:24:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:24:06Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40012 | |
dc.description.abstract | Bu çalısma, geribildirimde tekrarlamanın, ögrencinin hatasını düzeltmesi ve diledinimi üzerindeki etkisini incelemis ve ögrenci ve ögretmenlerin tekrarlamayı nasılalgıladıklarını arastırmıstır. Çalısmanın verileri gramer testleri ve hafızayı harekete geçirengörüsmelerle elde edilmistir. Çalısmada, kontrol ve uygulama sınıfındaki toplam otuz ögrencive ögretmenleri yer almıstır.Tekrarlamanın hata düzeltme üzerindeki etkisini ortaya çıkarmak için, kontrol veuygulama sınıflarının dersleri gözlenmis ve kameraya kaydedilmistir. Dersteki geribildirimbölümleri yazıya dökülmüs, analiz edilmis ve kodlanmıstır. Bu geribildirim bölümlerinedayanarak gramer sınavı hazırlanmıstır. ki sınıfın gramer sınavları karsılastırılmıstır.Sonuçlar, hataları tekrarlanarak düzeltilen uygulama sınıfının, gramer sınavında daha iyinotlar aldıklarını ortaya çıkarmıstır.Ögrenci ve ögretmenlerin tekrarlamayı nasıl algıladıgını ögrenmek için, her sınıftanbes kisi ve ögretmenleriyle görüsmeler yapılmıstır. Kameraya kaydedilen her iki sınıftan birgeribildirim bölümünü seyretmeleri ve bu konuda yorum yapmaları istenmistir. Ögrencilertekrarlamayı tercih ettiklerini ifade etmislerdir. Ögretmenleri ise bundan sonra tekrarlamayıdaha sık kullanacagını bildirmistir.Bu çalısmanın sonuçları tekrarlamanın ögrencinin hatasını düzeltmesi ve dil edinimiaçısından etkili oldugunu ve ögrenci ve ögretmenlerin tekrarlamaya karsı pozitif yaklasımlarıoldugunu açıga çıkarmıstır. | |
dc.description.abstract | This study investigated the effectiveness of repetition as corrective feedback in termsof its contribution to student uptake and acquisition, and explored students? and teachersperceptions of repetition. Data were collected through grammar tests and stimulated-recallinterviews. Thirty students in control and experimental class and their teacher participated inthe study.In order to discover the effectiveness of repetition as corrective feedback, the classesof the control and the experimental group were observed and videotaped. The feedbackepisodes in the two classes were transcribed, analyzed, and coded. Grammar tests werecreated based on these feedback episodes. The test results of the two classes were compared.The results revealed that the experimental class, which was exposed to repetition as correctivefeedback, did better in the test.In order to find out the students? and teachers? perceptions of repetition, interviewswere held with five students from each class and with their teacher. They were asked to watcha feedback episode from each class, and then to introspect about them. The students reportedthat they would prefer repetition. The teacher also said that he would use repetition moreoften.Findings of the study indicated that repetition as a correction technique is effective interms of its contribution to uptake and acquisition, and students and teachers had positiveattitudes toward repetition. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The effectiveness of repetition as corrective feedback | |
dc.title.alternative | Hata düzeltmede tekrarlamanın etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Feedback | |
dc.subject.ytm | Language acquisition | |
dc.identifier.yokid | 9012793 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 209591 | |
dc.description.pages | 122 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |