Show simple item record

dc.contributor.advisorWalters, Jodee Mae
dc.contributor.authorGürata, Ali
dc.date.accessioned2020-12-02T13:24:03Z
dc.date.available2020-12-02T13:24:03Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40006
dc.description.abstractBu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin dilbilgisi yapılarını öğrenirken ve kullanırken uyguladıkları öğrenme stratejileri ile öğrenme stratejileri kullanımında cinsiyet, seviye ve dilbilgisi sınavlarındaki başarı gibi çeşitli değişkenlere bağlı farklılıkları incelemektedir. Çalışma, Ortadoğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ), Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda üç farklı seviyede (orta altı, orta ve orta üstü) öğrenim gören 176 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak 35 maddelik dilbilgisi öğrenme stratejileri anketi kullanılmıştır.Elde edilen sayısal verilerin incelenmesi sonucunda, Türkiye'deki İngilizce öğrencilerinin, bu dildeki dilbilgisi kurallarını öğrenmenin önemli olduğunu düşündükleri görülmüş ve ayrıca bu öğrencilerin dilbilgisi yapılarını öğrenirken ve kullanırken çeşitli öğrenme stratejileri kullandıkları ortaya çıkmıştır. Ayrıca, bu çalışmadan elde edilen bulgular, farklı dil seviyelerindeki öğrencilerin strateji kullanımında farklılıklar olduğunu göstermiştir. Aynı şekilde, kadın ve erkekler arasında da öğrenme stratejileri bakımından belirgin farklılık olduğu gözlenmiştir. Son olarak, bu çalışma, öğrenme stratejileri kullanımının dilbilgisi sınavlarında başarıya etkisi olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractThis study mainly investigated (a) which learning strategies Turkish EFL learners use when learning and using grammar structures, and (b) the difference in learning strategy use by several variables, such as gender, proficiency level, and achievement on grammar tests. The study was conducted at Middle East Technical University (METU), School of Foreign Languages, with the participation of 176 students from three different proficiency levels (pre-intermediate, intermediate, and upper-intermediate). The data were collected through a 35-item questionnaire regarding grammar learning strategies.The analysis of the quantitative data revealed that Turkish EFL learners think learning English grammar is important, and that these learners use a variety of learning strategies when they learn and use grammar structures. The findings from this study also indicated that there is a difference in learning strategy use among different proficiency levels. Similarly, a significant difference was found between males and females in terms of their strategy use. Finally, the study showed that using grammar learning strategies is influential in grammar achievement.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe grammar learning strategies employed by Turkish university preparatory school efl students
dc.title.alternativeİngilizce öğrenen Türk üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin kullandığı dilbilgisi öğrenme stratejileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmGrammar
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmGender differences
dc.identifier.yokid317460
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid226512
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess