The grammar learning strategies employed by Turkish university preparatory school efl students
dc.contributor.advisor | Walters, Jodee Mae | |
dc.contributor.author | Gürata, Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:24:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:24:03Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40006 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin dilbilgisi yapılarını öğrenirken ve kullanırken uyguladıkları öğrenme stratejileri ile öğrenme stratejileri kullanımında cinsiyet, seviye ve dilbilgisi sınavlarındaki başarı gibi çeşitli değişkenlere bağlı farklılıkları incelemektedir. Çalışma, Ortadoğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ), Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda üç farklı seviyede (orta altı, orta ve orta üstü) öğrenim gören 176 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak 35 maddelik dilbilgisi öğrenme stratejileri anketi kullanılmıştır.Elde edilen sayısal verilerin incelenmesi sonucunda, Türkiye'deki İngilizce öğrencilerinin, bu dildeki dilbilgisi kurallarını öğrenmenin önemli olduğunu düşündükleri görülmüş ve ayrıca bu öğrencilerin dilbilgisi yapılarını öğrenirken ve kullanırken çeşitli öğrenme stratejileri kullandıkları ortaya çıkmıştır. Ayrıca, bu çalışmadan elde edilen bulgular, farklı dil seviyelerindeki öğrencilerin strateji kullanımında farklılıklar olduğunu göstermiştir. Aynı şekilde, kadın ve erkekler arasında da öğrenme stratejileri bakımından belirgin farklılık olduğu gözlenmiştir. Son olarak, bu çalışma, öğrenme stratejileri kullanımının dilbilgisi sınavlarında başarıya etkisi olduğunu göstermiştir. | |
dc.description.abstract | This study mainly investigated (a) which learning strategies Turkish EFL learners use when learning and using grammar structures, and (b) the difference in learning strategy use by several variables, such as gender, proficiency level, and achievement on grammar tests. The study was conducted at Middle East Technical University (METU), School of Foreign Languages, with the participation of 176 students from three different proficiency levels (pre-intermediate, intermediate, and upper-intermediate). The data were collected through a 35-item questionnaire regarding grammar learning strategies.The analysis of the quantitative data revealed that Turkish EFL learners think learning English grammar is important, and that these learners use a variety of learning strategies when they learn and use grammar structures. The findings from this study also indicated that there is a difference in learning strategy use among different proficiency levels. Similarly, a significant difference was found between males and females in terms of their strategy use. Finally, the study showed that using grammar learning strategies is influential in grammar achievement. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The grammar learning strategies employed by Turkish university preparatory school efl students | |
dc.title.alternative | İngilizce öğrenen Türk üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin kullandığı dilbilgisi öğrenme stratejileri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Gender differences | |
dc.identifier.yokid | 317460 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 226512 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |