Turkish university EFL students` oral expression of critical thinking in classroom discussions
dc.contributor.advisor | Walters, Jodee Mae | |
dc.contributor.author | Tarakçioğlu, Buket Esra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:24:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:24:01Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40003 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma yabancı dil olarak İngilizce öğretilen ortamlardaki akademik İngilizce derslerinde eleştirel düşüncenin ikinci dilde dışavurumunun miktarı ve eleştirel düşünceye davet eden sınıf içi çalışmalarda ikinci dilin yapısını araştırmak amacıyla tasarlanmıştır.Bu çalışma Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nde toplam 34 kişiden oluşan iki İngilizce 102 sınıfıyla gerçekleştirilmiştir. Gerekli bilgi bu öğrencilerin sınıfta yaptıkları bir tartışmayı videoya kaydedip, dökümlerinin eleştirel düşünce açısından incelenmesiyle elde edilmiştir.Sonuçlar öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini bir dereceye kadar yabancı dillerine yansıtabildiklerini ama bunu yaparken gerekli dillerinin olmamasından dolayı zorlandıklarını göstermiştir. Bu çalışma akademik İngilizce sınıflarında sözel olarak eleştirel düşünceye davet eden çalışmalar sırasında öğrencilerin kendilerini daha doğru bir biçimde ifade edebilmeleri için ihtiyaçları olan kelime ve dilbilgisi açısından daha çok çalışılması gerektiğini önermektedir. | |
dc.description.abstract | This study was designed to investigate the amount of the expression of critical thinking (CT) and the nature of L2 in tasks that require critical thinking in English for academic purposes (EAP) classrooms in Turkish universities.This study was conducted with two advanced-level EAP classes, including 34 students in total, at Middle East Technical University, Turkey. The data was collected by video-taping the students? discussion in class and analyzing their transcripts in terms of critical thinking and nature of language.The results indicated that students can express their critical thinking skills orally in L2 to a certain extent but they have difficulty in doing so as a result of their lack of necessary language. This study suggests the need for further work on oral expression of CT in EAP classrooms in Turkish universities in terms of the vocabulary and grammar students need to express themselves more accurately while engaged in tasks that invite CT in their oral L2. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Turkish university EFL students` oral expression of critical thinking in classroom discussions | |
dc.title.alternative | Turk üniverserlerindeki yabancı dil olarak İngilizce öğrencilerinin sınıf içi tartışmalarında eleştirel düşüncenin sözel ifadesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Dil Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 320092 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 226515 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | İngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı |