A closer look at pronunciation learning strategies, L2 pronunciation proficiency and secondary variables influencing pronunciation ability
dc.contributor.advisor | Walters, Jodee Mae | |
dc.contributor.author | Berkil, Gülçin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:24:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:24:00Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40002 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın temel amaçları a) İngilizce öğrenen Türk üniversite öğrencilerinin telaffuz öğrenme stratejisi kullanımlarına yönelik detaylı bir tablo sunmak b) telaffuz öğrenme stratejisi kullanımı ile telaffuz yeteneği arasındaki ilişkiyi incelemek c) her bir telaffuz öğrenme stratejisinin kullanımında telaffuz yeterliliği seviyesine göre değişkenlik örneklerine bakmak d) telaffuz yeteneği ile telaffuz yeteneği benlik algısı, telaffuzun algılanan önemi, cinsiyet, sınıf dışı İngilizce etkileşimi, İngilizce öğrenme süresi ve İngilizce öğrenmeye başlama yaşı arasındaki ilişkiyi araştırmak ve e) bu değişkenlerden bazılarının (telaffuz yeteneği benlik algısı, telaffuzun algılanan önemi, cinsiyet ve sınıf dışı İngilizce etkileşimi) telaffuz öğrenme stratejisi kullanımı ile nasıl ilişkili olabileceğini incelemektir.Nicel verilerin istatiksel analizleri sonucunda, telaffuz öğrenme stratejisi kullanımı ile telaffuz yeteneği arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Her bir strateji maddesi düzeyindeki analizler sonucunda, Telaffuz Öğrenme Strateji Envanteri'ndeki 52 maddeden sadece üç tanesinin telaffuz yeterliliği seviyesine göre önemli ya da önemliye yakın derecede değişkenlik gösterdiği ortaya konmuştur. Geriye kalan telaffuz yeterliliği seviyesine göre değişkenlik göstermeyen 49 madde, başarılı telaffuzcuları başarısız olanlardan ayırt etmede etkili olmasalar da öğrencilerce ne kadar popüler olduklarını göstermek amacıyla ortalama kullanım sıklıklarına göre sınıflandırılmışlardır (öğrenmenin temelinde yatan stratejiler). Çalışmanın ikincil değişkenlerinden İngilizce öğrenme süresi ve İngilizce öğrenmeye başlama yaşı, dil yeteneği grupları arasında önemli derecede değişkenlik göstermiştir. Stratejisi kullanımının ise sadece cinsiyete göre değişkenlik gösterdiği görülmüştür. Bu çalışma, telaffuz öğrenme stratejilerinin bir bütünlük içerisinde kullanımının onların öğrencilerin ikinci dil telaffuz yeteneği üzerindeki etkililiğini artırabilirliği düşüncesini ileri sürmektedir.Anahtar sözcükler: telaffuz yeteneği, öğrenme stratejileri, ikincil değişkenler | |
dc.description.abstract | The main objectives of this study were to a) give a detailed picture of the pronunciation learning strategy use of Turkish university students learning English; b) examine the relationship between pronunciation learning strategy use and pronunciation ability; c) look for patterns of variation in the use of each strategy by pronunciation proficiency level; d) investigate the relationship between pronunciation ability and several variables, including self-perception of pronunciation ability, perceived importance of pronunciation, gender, out-of-class exposure to English, length of English study and age at beginning of English study; and e) examine how some of these variables (self-perception of pronunciation ability, perceived importance of pronunciation, gender and out-of-class exposure) may relate to strategy use.Statistical analyses of the data revealed that there was no significant relationship between pronunciation learning strategy use and pronunciation ability. The analyses at the individual strategy item level showed that only three of the 52 items varied significantly or near-significantly by pronunciation proficiency level. The remaining 49 items of non-significant variation were categorized according to the mean frequency of use to show their relative popularity in spite of having no effect in distinguishing proficient pronouncers from less-proficient ones (bedrock strategies). In terms of the secondary variables, length of English study and age at beginning of English study varied significantly among the pronunciation ability groups. Strategy use varied significantly only by gender. This study suggests that the use of all types of pronunciation learning strategies in concert with one another may increase their effectiveness upon learners? L2 pronunciation ability.Key words: pronunciation ability, learning strategies, secondary variables | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | A closer look at pronunciation learning strategies, L2 pronunciation proficiency and secondary variables influencing pronunciation ability | |
dc.title.alternative | Telaffuz öğrenme stratejilerine, ikinci dil telaffuz yeterliliğine ve telaffuz becerisini etkileyen ikincil değişkenlere yakından bir bakış | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Pronunciation | |
dc.subject.ytm | Second language learning | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.identifier.yokid | 312834 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 226516 | |
dc.description.pages | 153 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |