Show simple item record

dc.contributor.advisorDurrant, Philip Lee
dc.contributor.authorBalaman Uçar, Sevda
dc.date.accessioned2020-12-02T13:23:58Z
dc.date.available2020-12-02T13:23:58Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39999
dc.description.abstractBu çalışma Türk üniversite öğrencilerinin sahip olduğu motivasyon ve öğelerini, eğitsel aktivetelere karşı tercihlerini, bu iki kavramın birbiriyle nasıl ilişkili olduğunu ve dil seviyelerinin motivasyon ve eğitsel aktivitelere karşı cevaplarını etkileyip etkilemediğini araştırmaktadır.Çalışma Hacettepe Üniversitesi, Yabancı Diller yüksek okulunda farklı üç seviyeden (orta altı, orta ve orta üstü) 343 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veri, motivasyon ve eğitsel aktivite türleriyle ilgili olan 81 maddelik anket kullanarak toplanmıştır.Toplanan veri için faktör analizi kullanıldı ve bulunan faktörler sonraki analizlerde kullanılan ölçeklerin temelini oluşturdu. Motivasyon bölümünde, motivasyonun iç yapısını oluşturan dokuz faktör belirlendi. Bu faktörler arasında, en yüksek medyan değerini alan araçsal motivasyon bu toplumdaki en önemli motivasyon çeşidi olarak bulundu. Kaygı faktörü en düşük medyan değerine sahiptir.Eğitsel aktiviteler bölümünde, dört faktör bulundu. İletişim odaklı faktör en yüksek medyan değerini alırken, geleneksel yöntem faktörü en düşük değere sahiptir. Bu çalışma, ayrıca öğrencilerin motivasyonları ve eğitsel aktivetelere karşı tercihleri arasında bir ilişki olduğunu gösterdi. Aslında, neredeyse tüm motivasyon çeşitleri ve iletişimsel ve zorlayıcı aktiviteler arasında belirgin korelasyonlar bulunmuştur.Fakat, korelasyonların etki boyutu her bir motivasyon çeşidinde tüm aktivite türleri ile aynı değildir. Korelasyonların bazıları diğerlerinden daha yüksektir. Bu sonuç, motivasyon çeşitleriyle ilişkili olarak öğrencilerin aktivite türlerini tercihleri arasında belirgin bir farklılık olmasada, her bir motivasyon çeşidinde bazı aktivite tiplerinin diğerlerinden daha fazla tercih edildiğini göstermektedir.Bu bulgu, gruplar arasında farklılık olduğunu ortaya koymakta ve böylece eğitsel aktivite ve motivasyon arasında olası bir ilişki olduğunu doğrulamaktadır. Ayrıca, bu çalışmadaki sonuçlar farklı dil seviyeleri arasında motivasyon ve aktivite çeşitlerini tercihte büyük farklılıklar olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractThis study investigates a) the components of motivation that Turkish university EFL students hold, b) their preferences for instructional activities, c) how these two concepts relate to each other, and d) whether the proficiency level affects responses toward motivation and instructional activity types.The study was conducted at Hacettepe University, School of Foreign Languages, with the participation of 343 students from three different proficiency levels (pre-intermediate, intermediate, and upper-intermediate). The data were collected using a 81-item questionnaire related to motivation and instructional activity types.Factor analysis was conducted for the collected data and the factors found formed the basis of the scales used in the subsequent analysis. In the motivation section, nine factors were determined which formed the internal structure of motivation. Among these factors, instrumental motivation, which had the highest median score, was found the most important motivation type in this population. The anxiety factor had the lowest median score.In the instructional activity section, four factors were found. While the communicative focus factor had the highest median score, the traditional approach factor had the lowest score. This study also indicated that there is a relationship between preferences for activity types in relation to students? motivation. In fact, significant correlations were found between almost all motivation styles and communicative and challenging activities.But, the effect sizes of the correlations were not the same with all activity types in each motivation style. Some of the correlations were much stronger than the others. This result shows that even though there was not a clear-cut difference between students? preferences for activity types in relation to motivational styles, some activity types were favored more than the others in each motivation style.This finding revealed a variation across the groups and thus confirmed this possible link between motivation and instructional activity types. Additionally, the results in this study indicated that there were large differences in motivation and activity type preferences among different language proficiency levels.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe preferences of Turkish university efl students for instructional activities in relation to their motivation
dc.title.alternativeİngilizce öğrenen Türk üniversite öğrencilerinin motivasyonlarıyla ilişkili olarak eğitsel aktivitelere karşı tercihleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmActivity oriented program
dc.identifier.yokid344275
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid240582
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess