Show simple item record

dc.contributor.advisorAydınlı, Julıe Ann
dc.contributor.authorSağlam, Emine Buket
dc.date.accessioned2020-12-02T13:23:57Z
dc.date.available2020-12-02T13:23:57Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39998
dc.description.abstractMüziğin günümüze kadar eğitim alanında faydalı olduğu üzerinde çok durulmuştur. Yabancı dil öğretiminde konuşma becerileri, kelime öğrenme ve okuma becerileri üzerine müziğin etkisini araştıran çalışmalar da bulunmaktadır. Ancak bu alanda müziğin konuşma akıcılığına ve motivasyon/ilgi düzeyine etkisini araştıran bir çalışma bulunmamaktadır. Bu anlamda konuya açıklık getirebilecek olan birkaç sorunun cevabı araştırılacaktır. Müzik yabancı dil becerilerinin öğretilmesinde özellikle konuşma akıcılığının sağlanmasında önemli bir araç olabilir mi? İkincil ancak tartışmasız çok daha önemli bir konu olan motivasyon/ilgi düzeyini artırabilir mi?Bu çalışmanın temel amacı yukarıdaki soruları keşfetmek, bu keşfe dayalı olarak hem öğrencilerin konuşma akıcılığını sağlayacak hem de motivasyon/ilgi düzeylerini artıracak bir araç olarak müziği derslerinde kullanmaları konusunda İngilizce öğretmenlerine rehberlik etmektir.Bu çalışmada kullanılan veriler Karadeniz Teknik Üniversitesinde (KTU) Temel İngilizce Bölümü'nde hazırlık okuyan 46 başlangıç seviyesindeki öğrencilerden elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan ölçme araçları öğrencilerin konuşma akıcılıklarını ölçen bir test ve İngilizce öğrenmelerindeki motivasyon/ilgi düzeylerini ölçen bir ankettir. Hem control hem de deney grubunun konuşma derslerine giren öğretmenle de bir mülakat yapılmıştır. Deney grubundaki öğrencilerle çalışma sonrasında sınıf içerisinde yapılan değerlendirme bir başka deyişle öğrencilerden müziğin konuşma derslerine katkısı hakkındaki yansımaları verilerin bir diğer bölümünü oluşturmuştur. Sözlü sınav ve anketlerden elde edilen veriler t-test kullanılarak analiz edilmiştir. Mülakat ve öğrenci yansımalarından elde edilen veriler nicel veri analizi yöntemlerine dayandırılarak analiz edilmiştir. Tanımlayıcı istatistik bu verilerin analizinde kullanılmıştır.Nitel verilerin istatistiksel analizi ön test sonuçlarına göre kontrol grubunun deney grubuna nazaran daha yüksek oranda bir konuşma akıcılığına sahip olduğunu göstermiştir (6.83-5.27). Motivasyon/ilgi düzeyinde ise her iki grubun yaklaşık aynı seviyede olduğu görülmüştür. Deney sonrasında her iki grubun motivasyon/ilgi düzeyi düşüş gösterse de, bu azalma deney grubunda control gurubuna kıyasla istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde daha azdır. Son test sonuçları deney öncesinde konuşma akıcılığında kontrol grubunun lehine olan anlamlı farkın deney sonrasında oldukça azaldığını, deney grubunun control grubuyla arasında olan farkı önemli ölçüde azalttığını göstermiştir (7.92-7.42).Anahtar kelimeler: Müzik, dil becerileri, konuşma akıcılığı, motivasyon/ilgi düzeyi
dc.description.abstractMusic has, so far, been noted to be beneficial in education. There have been some experimental studies that look at the effects of music on reading, vocabulary, and conversational skills in teaching foreign languages. However, there have been no studies searching for the effects of music in the arena of learners? speaking fluency as well as their motivation/interest level. In this respect, several questions arose: Can music be a salient factor in the teaching of language skills, particularly speaking? Can music be a tool to enhance students? capacity for speaking fluency? On a less direct but arguably even more important level for second language learning, can music play a role in improving students? motivation/interest in language learning contexts?The purpose of this study was therefore to explore the above questions and, based on their answers, to guide English language teachers in their thinking about the use of songs in the classroom, both as a means of enhancing learners? abilities to speak fluently and as a motivating tool.The data used in this study were obtained from 46 pre-intermediate level students studying at the School of Basic English (SOBE) at Karadeniz Technical University (KTU). The major instruments in the research were the tests that were used to measure the students? speaking fluency, and the questionnaire given to assess the students? motivation/interest levels for learning English. An interview with the teacher who taught both groups was another instrument. The reflections from the participants in the treatment group were also used for evaluating their thoughts with respect to the contributions of music to their speaking lessons. The data collected from the questionnaire and the oral assessments were analyzed using t-tests. Both the data gathered from the interview and the reflections from the students were analyzed based on the approaches of qualitative data analysis. In this study, descriptive analysis was also used for analyzing both the data collected from the interview and the students? reflections.According to the results of the pre-test scores for oral assessment, the speaking fluency level of the contrast group was higher than the treatment group (6.83-5.27) whereas the motivation/interest level of both groups was approximately the same. After the treatment, although both groups? motivation/interest scores actually decreased, the decrease in motivation/interest levels of the treatment group was observed to be significantly less than that of the contrast group. Post-test results for the oral assessment scores of both groups again showed those of the contrast group remaining slightly higher than those of the treatment group, but no longer significantly higher (7.92-7.42).Key words: Music, language skills, speaking fluency, motivation/interest levelen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe effects of music on English language learners` speaking fluency and on their motivation/interest level
dc.title.alternativeMüziğin ingilizce dil öğrencilerinin konuşma akıcılığı ve motivasyon/ilgi düzeylerine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmInterest
dc.subject.ytmSpeaking skills
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmFluidity
dc.subject.ytmSpeaking
dc.identifier.yokid362190
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid265154
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess