The effect of proficiency level on the rate of receptive and productive vocabulary acquisition
dc.contributor.advisor | Walters, Jodee Mae | |
dc.contributor.author | Şener, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:23:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:23:56Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39997 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, aktif ve pasif kelime öğrenme hızında yeterlilik düzeyinin etkisini ders kitapları ve öğretim yöntemlerini ilişkilendirerek araştırmıştır. Çalışmaya 68 başlangıç ve başlangıç üstü seviyesindeki Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Hazırlık Sınıfı öğrencileri ve öğretmenleri katılmıştır.Veriler aktif ve pasif kelime testleri, program öğretmenleriyle mülakat ve ders kitaplarının incelenmesiyle toplanmıştır. İlk testlerin uygulanmasından sonra öğrenciler ikinci testlerin uygulanmasına kadar yaklaşık üç ay boyunca yabancı dil eğitimlerine devam etmişlerdir.Nicel çözümleme sonuçları her iki gruptaki öğrencilerin kelimelerini pasif ve aktif olarak geliştirdiklerini, fakat başlangıç üstü seviyesindeki öğrencilerin kısa bir sürede daha çok kelime öğrendiğini göstermiştir. Nitel çözümleme sonuçları ise öğretim yöntemleri ve ders kitaplarının öğrencilerin kelime öğrenmesinde önemli bir rol oynadığını göstermiştir. Fakat başlangıç üstü seviyesindeki öğrencilerin daha fazla kelime öğrenmesi, ders kitapları ya da uygulanan öğretim yöntemleri tarafından tatmin edici bir şekilde açıklanamamıştır. Açıklanamayan sonuçların bu iki grubun yeterlilik düzeyindeki farlılığından kaynaklandığı düşünülmektedir. Başlangıç üstü seviyesindeki öğrencilerin ders kitaplarından ve öğretim yöntemlerinden kelime öğrenme açısından daha fazla fayda sağladıkları görülmüştür.Çalışma, öğretmenlerin ve müfredat hazırlayanların programın amacını dikkate almasını önermektedir. Ders kitapları ve öğretim yöntemleri belirlenirken, seçilen ders kitapları ve öğretim yöntemleri programın amacıyla uyumlu olmalıdır. Çalışma ayrıca başlangıç grubu öğrencilerine sene sonunda aynı seviyeye gelmeleri için birkaç saat daha ders ilavesi yapılmasının yeterli olmayacağını, daha düşük yeterlilik seviyesine sahip öğrencilerin diğer yüksek yeterlilik seviyesine sahip öğrencilerle sene sonunda aynı seviyeye gelmeleri için daha fazla ders saati sağlanması ve farklı öğretim yöntemleri kullanılması gerektiğini önermektedir.Anahtar kelimeler: Pasif kelime, aktif kelime | |
dc.description.abstract | This study investigated the effect of proficiency level on the rate of receptive and productive vocabulary acquisition, in conjunction with an examination of materials and instruction. The study was conducted with the participation of 68 beginner and elementary level students, and their teachers at the English Language Preparatory School of Tokat Gaziosmanpaşa University.The data was gathered through receptive and productive vocabulary tests, a one-to-one interview with teachers of the beginner and elementary groups, and materials analysis. After the administration of the pre-tests, the students continued their foreign language education for about three months until the administration of the post-tests.The quantitative analysis demonstrated that the students at both levels improved their vocabulary both receptively and productively; however, the students at the elementary level gained more words in a shorter period of time. The qualitative data analyses showed that instruction and the materials played a certain role in improving the students? vocabulary acquisition. However, the elementary groups? greater gains in vocabulary could not be satisfactorily explained by either the materials or instruction. It is possible that the results that could not be explained by either materials or instruction are because of differences in proficiency. The elementary students? higher level of proficiency appeared to allow them to benefit more from the materials and instruction in terms of vocabulary acquisition.The study implied that teachers and curriculum designers should pay attention to the aim of the program. While selecting the materials and teaching methods, selected materials and teaching methods should be compatible with the aim of the program. The study also implied that providing a few more hours of instruction for the beginner students is not enough to help these students reach the same level of proficiency by the end of the year as higher level students. Even more hours of instruction per week and different instruction should be provided to lower level students in order to help them reach the required proficiency level by the end of the year.Key words: Receptive vocabulary, productive vocabulary | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The effect of proficiency level on the rate of receptive and productive vocabulary acquisition | |
dc.title.alternative | Aktif ve pasif kelime öğrenme hızında yeterliliğin etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Vocabulary teaching | |
dc.subject.ytm | Vocabulary learning | |
dc.subject.ytm | Active learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Receptive learning | |
dc.identifier.yokid | 365703 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264838 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Yabancı Dil Öğretimi Bilim Dalı |