The impact on ctritical thinking of the use of l1 and l2 in peer feedback
dc.contributor.advisor | Durrant, Phillip | |
dc.contributor.author | Dağkiran, Didem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:23:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:23:56Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39996 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada yabancı dil olarak İngilizce öğrencilerinin çalışma arkadaşı geri bildirimi tartışmalarında, eleştirel düşünmenin birinci ve ikinci dilde yansıtılması arasında (a) niceliksel ve (b) niteliksel farklar araştırıldı. Bir eleştirel düşünme testinden yüksek not alan yüksek dil seviyesindeki öğrenciler çalışmaya gönüllü olarak katıldı. Testten yüksek not alan sekiz öğrenci ile dört kişilik iki grup oluşturuldu. Bu öğrenciler daha önceden yüksek seviye yazma dersi almıştı ve bu derslerde çalışma arkadaşı geri bildirimi çalışması yapmışlardı. Yine de, basit bir çalışma arkadaşı yönergesi ve eğitimi verildi. Çalışmadan iki hafta önce, katılımcılardan iki farklı konuda tartışma içeren kompozisyon yazmaları istendi. Her grup farklı bir sıralama ile Türkçe (D1) ve İngilizce (D2) olarak geri bildirim tartışması yaptı. Araştırmacı tartışmalara müdahale etmedi. Tartışmaların ses ve görüntü kaydı yapıldı ve detaylı bir analiz için yazılı biçime çevrildi. Yazılı kopyalar araştırmacı tarafından daha önceki çalışmalarda kullanılan kapsamları uyarlayıp birleştirerek hazırlanan bir eleştirel düşünme çerçevesinde kodlandı. Bulgular iki dilde ifade edilen eleştirel düşünme arasındaki nicel ve nitel farklar açısından incelendi.Veri analizi sonucunda eleştirel düşünmenin D1'de anlamlı derecede daha sık olduğu görüldü. Ancak bu bulgu katılımcıların toplam D1 konuşmalarının toplam D2 konuşmalarından da fazla miktarda olmasının etkisiyle ortaya çıktı, bu sebepten niceliksel farklılık D1'deki toplam konuşma miktarının fazlalığından kaynaklanıyor gibi görünmektedir. Ayrıca, bu çalışma eleştirel düşünmenin ifadesinde diller arasında niteliksel farklılıklar da olduğu sonucunu ortaya çıkardı. Nitel farlılıkların, ana dili kullanmanın verdiği rahatlıktan ve iletişim ve etkileşimi daha net kılan D1 pragmatik bilgisinin sağladığı güvenden kaynaklandığı tahmininde bulunuldu. Öğrencilere düşüncelerini D2'de daha etkili ifade edebilmeleri için daha çok destek verilmesi yününde önerilerde bulunuldu. Bunlar, etkili çalışma arkadaşı geri bildirimi üzerine daha çok pratik yapma, gerekli söylem ve pragmatik beceriler üzerine odaklanma, ve öğrencilere eleştirel düşünmeyi teşvik eden diğer tartışma ödevleri ve konuları sağlamayı içermektedir. | |
dc.description.abstract | This study investigated (a) quantitative and (b) qualitative differences between the critical thinking displayed in L1 and L2 in peer feedback discussions of Turkish EFL (English as a Foreign Language) students. High-proficiency EFL learners participated in the study on a voluntary basis after a critical thinking test. With eight high-scorer students of the test, two groups were formed with four students in each group. These students had previously taken advanced writing courses and practiced peer feedback in these courses. Still, they were given a simple feedback guide sheet and training. The participants were asked to write two argumentative essays on two different topics one week before the discussion meeting. Focusing on those essays, each group had feedback discussions in L1 (Turkish) and L2 (English), in different orders. The researcher made no interventions. The discussions were audio- and video-recorded, and transcribed for a detailed analysis. The transcriptions were coded according to a critical thinking framework that was prepared by the researcher by adapting and combining items from previously used frameworks. The findings were analyzed for the quantitative and qualitative differences between the critical thinking expressed in the two languages.The data analysis showed that critical thinking was displayed significantly more in the L1. This finding, however, is affected by the fact that participants? total amount of talk in L1 was also more than L2 talk, therefore the quantitative difference appears to have caused by the surplus amount of total talk in the L1. The study also revealed that there were qualitative differences between the languages that critical thinking was displayed. It was speculated that the qualitative differences resulted from the ease of using the native language as well as the safety provided by the pragmatic knowledge that made communication and interaction clearer in the L1. Suggestions were made for further support to students to express their thoughts in spoken L2 more effectively, which could include more practice on giving effective peer feedback, focusing on the necessary discourse and pragmatic skills, and providing students with other discussion tasks and subject matters that invites critical thinking. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Batı Dilleri ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Western Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The impact on ctritical thinking of the use of l1 and l2 in peer feedback | |
dc.title.alternative | Çalışma arkadaşı geri bildiriminde birinci ve ikinci dil kullanımının eleştirel düşünme üzerine etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Critical thinking | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Peer feedback | |
dc.identifier.yokid | 370458 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264818 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |